GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

synes det er så vanskelig med mat baby 8 mndr
11:30 18.05.2008
Hn spiser grøt morgen og kveld, til lunsj prøver jeg å gi brød med leverpostei, men han kaster opp så lett, synes det er mye å skulle spise grøt tre ganger til dagen pluss middag, men hva skal jeg gi han som fjerde måltid? han får jo litt fruktmos og sånn men mer som dessert, synes ikke det er et helt måltid liksom. noen forslag??
mams for to
Sv: synes det er så vanskelig med mat baby 8 mndr
11:36 18.05.2008
Hva med å knuse brødet til smuler og ha i fruktmosen? Det pleide jeg å gi gutten min før han kunne spise brød på vanlig måte.

Utrolig greit å kunne blande hjemme og ha med til lunsj også:)
Anonym
12:52 18.05.2008
Når jeg prøvde leverpostei for første gang med gutten min, spøy han som en gris...Men fikk tips om å prøve kyllingpostei isteden, skal visst være mildere i smaken..Eller makrell i tomat. Og det funka, det likte han godt. Ellers eeelsker han lompe (selv om det kanskje ikke er så næringsrikt, men det er lett for ham å holde selv og mykt å bite i), og kornmokjeks. Syns det er mest vanskelig med middagen jeg da - (han er 9mnd nå) - eneste middag han liker er hipp sine 6-mnds-glass, syns det blir litt ensformig, selv om han får smake på nesten alt jeg spiser.
pinseline
13:05 18.05.2008
Jeg mener å huske at eldstemann hos oss omtrent levde av grøt til hun var 1 år, og hun er frisk og sund og spiser omtrent alt i dag (4 år), så det går fint an.

Det finnes jo veldig mange ulike typer grøt, så det går jo an å varierer mye her også. Ellers trenger han jo ikke nødvendigvis å ha pålegg på brødet. Du kan jo prøve med et rundtstykke / grovbolle som han selv kan sitte å tygge på. Frukt i biter kan jo også være et slags måltid. Han kan sikkert fint spise små biter emd fersken, melon, banan etc og vi hadde også stor held med avokado.
nungo
13:16 18.05.2008
Jeg ga først melk, så brød og så til slutt fruktmos før mini klarte å spise noe særlig med brød. Ga han bittesmå biter med leverpostei eller dyppet dem i fruktmos.
Mamman til lille nurket
13:19 18.05.2008
Småfolk har et veldig fint produkt som heter Frukt & Korn. Det er på sånne middagsglass. Har brukt det til lunsj ofte, og er veldig populært. FInnes både fra 6 mndr og 8 mndr.
Anonym
17:03 18.05.2008
det er jo mange som gir 2 middagsmåltider i løpet av dagen... hva med å prøve det?

vår gutt er så grøtlei nå, at vi skal ha litt grøt pause og erstatte det med brødskive en stund... kanskje 2 brødmåltid og 2 middagsmåltid?...får se det litt an :)
Fru Hyggestund
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------