GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Blir man innlagt på sjukehuset når...
11:40 18.05.2008
dei skal ha sonde ned i magen på babya?
Var på sjukehuset på fredag pga tulla gulper nesten alt ho eter å legger nesten ikkje på seg.. Da fikk eg beskjed om at vi ville få time til tulla om 2-3 veke da skulle ho få sonde så dei skulle måle noke nedi magen. Skulle og ta noken andre prøva.
Det skjedde så masse der å da, så glemte å spør om vi blir innlagt..
mamma06&08
Sv: Blir man innlagt på sjukehuset når...
11:44 18.05.2008
hva med å ta en telefon dit? noen plasser blir en lagt inn å noen plasser er man der en dag.. så ring å hør..
Legøya og Thalie
11:45 18.05.2008
Det kan hende at de skal ha sonden midlertidig, for eksempel for å sjekke hvor mye hun mat/væske har i magen. Og da kan dere nok dra hjem igjen etterpå. Men ring for å spørre du, så er du helt sikker.
du og jeg og vi to
11:49 18.05.2008
Ja, må nok ringe uansett. Pga eg fikk resept på mme for sånne med melke allergi, å det vil ho ikkje ha. Ho bare skriker å skriker. Eg ammer heldigvis, så eg kan fortsette med det, men eg må holde meg unna alt med melk i.
mamma06&08
12:18 18.05.2008
Den har visst litt rar smak har jeg hørt, så ikke alle som liker det. Min har også melkeallergi... Vi driver og tester om det er laktosen eller melkeproteinene han reagerer på...
du og jeg og vi to
13:53 18.05.2008
Ja det må den ha, ho eter jo egentlig alt, men den vil ho ikkje ha. Har fått nutramigen. Så om eg ikkje får i ho noke i dag å i mårra får eg ta meg en telefon til sjukehuset å høre ka eg skal gjere.
mamma06&08
12:19 18.05.2008
Hei Hei.
Vi skal legge ned sonde på vår lille tulle på onsdag. vi skal sannsynlig igjennom samme undersøkelse som dere. De skal sjekke lukkemuskelen (refluks) og se om det er betennelse i spiserøret. Vi må møte opp en time før selve undersøkelsen for å legge ned sonden på barneavdelingen. Rekner med at vi får reise hjem etter høyst ett par timer. Du får brev i posten der det står om hvor du skal møte, fasting i forkant av undersøkelsen ol. Lykke til.
Anonym
14:04 18.05.2008
Ja dei skal skjekke lukkemuskelen og ta noken andre prøver. Så er nok bare å vente på time, Så da slipper nok vi innleggelse og om blodprøvene ho tok på fredag var fine, men eg kommer ivertfall til å ringe om ho ikkje vil ete noke meir enn ho har gjort i dag og i går. Er jo mest skriking:( Får eg ikkje i ho mat bør dei ivertfall kunne gi oss en time ganske snart.
mamma06&08
16:52 18.05.2008
det høres ut som om det skal legges ei ph måling ned i spiserrøret hennes for å sjekke at muskelen mellom spiserør og magesekk fungerer. gjør den ikke det vil man måle lavere ph der pga magesyre reflux fra magesekk og spiserør. dette vil også forårsake gulping. vanligvis går man med slike "måle slanger" fra nese og ned i spiserøret i ca 24 timer.

kanskje er det ei slik måling som skal gjøres? men ring og spør - det ville jeg ha gjort :)
Anonym
19:59 18.05.2008
Stemmer nok d ja.. Det skjedde så masse på kort tid på sjukehuset, så va ikkje alt eg fikk like godt med meg. Men husker det var noke med ph måling ja:)
Vist den skal være nede i 24 timer blir man ikkje innlagt da om man har lang vei til sjukehuset? Vi har en time, men det blit jo langt sia eg ikkje har lappen og en sambo som ikkje alltid er heime (masse vekke på jobb). Må og ha barnevakt til den største.
Men skal no ringe å høre med dei uansett:)
mamma06&08
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------