GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

Gutten (23mnd) min bryr seg ikke om kjeft
11:58 18.05.2008
Blir frustrert. Kan jo ikke slå han heller....

Han gjørs på å tømme koppen med drikke på gulvet eller å kaste det rundt. Når vi blir strenge og sier fy og setter han bort fra bordet, bare ser han rart på oss og blir ikke fornærmet. Av og til tømmer han koppen og sier fy og "åh!" selv. Samme trass gjelder å kaste leker og plaske voldsomt med vann i badekaret. Kan jo ikke ignore det når han gjør slikt med vilje, men så var det dette med negativ forsterkning.Han får også masse positiv oppmerksomhet når han får til ting (mange ganger per dag).
traviata
Sv: Gutten (23mnd) min bryr seg ikke om kjeft
23:01 18.05.2008
Hvis det ikke hjelper å kjefte er det vel like greit å slutte med det.

Tømmer han koppen, si nei i et dypere toneleie og sett bort koppen. Kanskje en lukket kopp er bedre til han har sluttet med det.
Plasker han i badekaret og det ikke hjelper å si nei, avslutt badet.
Leker som kastes settes bort for i en times tid.

Tror ikke det er vanlig at de små hører etter i ett og alt. Kan være han trenger å høre og teste ting hundre ganger før han innfinner seg med det. Det er mye som skal testes ut og sikkert kjempemorsomt når mamma blir rar i stemmen. Prøv å reduser forventningene litt, kanskje det hjelper på fustrasjonen. Neste gang han kaster en leke i gulvet, tenk at nå er det bare 99 ganger til han skjønner at det skal han ikke gjøre.

Lykke til, dette er bare litt synsing fra min side, jeg er ingen ekspert på ditt barn.

Mammaja 120107
09:42 19.05.2008
Ikke si noe som helst, bare ta koppen unna hver gang han gjør det, og prat om noe annet. Kanskje det ikke blir så morsomt lenger. Og her i huset sier vi FY til hunden, og ikke barnet. Finnes mange andre ord man kan bruke som er litt mindre negative. Stopp, drikke av koppen osv. I tillegg fører ikke straff til noe annet enn å forværre situasjonen. Avledning fører til en mye mer positiv atmosfære og bedre samspill. De skjønner mer enn vi tror..
Anonym
14:54 19.05.2008
det som hjelper her i huset er å vise handlinger. f.eks hun vil skru av tv `en . da står vi på siden av henne og tar bort hånden hver gang hun skal trykke på knappen, etter en sånn 1-20 gagnger er hun lei og finner på noe annet. Synes at det er bedre enn å si nei hele dagen. Også sier jeg ofte at " det er mamma sin" i steden for å si nei...
witchofthenorth
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------