Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Har vært kvalm i flere uker -men ikke gravid.. Hva kan det være?
13:02 18.05.2008
Jeg tok teste for tre-fire uker siden for da hadde jeg vært kvalm ett par uker eller noe. Etter det har jeg vært kvalm og tok ny test i dag -negativ.
Hva kan så langvarig kvalme være? Jeg er ikke skikkelig kvalm, ikke kasta opp, Men det kommer og går. Synes ikke det har vært mye stress i livet mitt heller. Egentlig ganske rolig.. Prøver ikke å bli gravid.
Sv: Har vært kvalm i flere uker -men ikke gravid.. Hva kan det være?
13:29 18.05.2008
Okej, for hvis du ikke hadde fått mensen så hadde du sikkert vært gravid! Det kunne jo hende du produserte HcG sent, slik at testene ikke slo ut...Men vet ikke hva det kan være, kanskje en magebetennelse? Jeg hadde "virus" i magen for noen år siden, som gjorde at jeg hadde smerter og kvalme. Gikk over av seg selv etter noen uker.
Sikkert lurt av deg å prøve å holde oversikt på når du skal ha mensen, hvis du har sånn noen lunde regelmessig da! Så blir det lettere for deg å vite når du kan teste osv=)
Uansett, lykke til;)
13:32 18.05.2008
Kvalme kan være så mye..
Jeg har selv hadd verdens lengste svangerskap:P 3 år med kvalme... hehe.. :P 3 år.. sinnsykt lei av kvalme nå altså. Men de finenr ikek noe galt, så da har jeg lært meg og leve med det. overse kvalmen litt.
Hvis den ikke gir seg, så ta kontakt med legen og krev at du får hjelp. :)
18:59 18.05.2008
eller det er noe du ikke tåler.... jeg var sååå mye kvalm, og fant etter vert ut at jeg skulle kutte ut melk siden mistankene mine så at det var det... jeg gjorde det og vips kvalmen var kraftig redusert... nå har jeg slurvet litt og er blitt kvalm igjen... jeg rekner med at det er det, for jeg tror ikke jeg er gravid... eller jeg vet jeg ikke er det...