GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Er det en stor prosess å sjekke hvorfor man ikke blir gravid?
16:40 18.05.2008
Hvordan går man frem? Er det bare til å bestille vanlig gynekologisk legetime og så ta det derfra? har prøvd i 10mnd....vet at det er mange som har ventet enda lenger men jeg er snart 35år....så jeg leste et sted at da bør man sjekke etter et halvt års prøving...?
Har et barn fra før av......
tanntrollet
Sv: Er det en stor prosess å sjekke hvorfor man ikke blir gravid?
17:01 18.05.2008
Hei! :)

Er bare å ringe til legen din, så henviser han deg til gyn. Bare gjør det fort, det kan jo bli litt ventetid. Så må du ta blodprøver før og etter EL i en syklus, så det går med litt tid.
Elisabeth'77
17:07 18.05.2008
Hei Tanntrollet!
Jeg har dessverre ikke svar på hvor lang tid det tar å sjekke ut hvorfor man ikke blir gravid, men tenkte jeg bare skulle dele noen av mine tanker da... Jeg har bestilt time hor fastlegen min på tirsdag (20.5) Gruer meg skikkelig. Jeg og sambo har ikke brukt prevensjon på 3 år, men det er ikke før de to siste mnd, at vi virkelig har hatt lyst på barn. Vet ikke om jeg kan kalle meg prøver før nå da? Vil det si at jeg er i 1 pp???
Tilbake til spm ditt... En bør sjekke etter ett års prøving. Derfor jeg har bestilt time nå. Skulle vel gjort det før, men har legeskrekk. Vet ikke hva som kommer til å skje videre. Har ingen barn fra før, men nå har jeg virkelig lyst. Tenker nesten ikke på noe annet. Kommer til å smøre skikkelig tjukt på hos legen, så jeg får time på sykehuset så fort som mulig. Håper virkelig ikke det er noe psykisk. Håper også spiren sitter snart for oss... Lykke til videre. Klem
dølajinta
23:13 18.05.2008
Bestill time hos gyn, få sjekket med blodprøve om du har EL, ta en gynekologisk sjekk for å se om det kan være feks pco eller endometriose eller noen annet. Hvis de ikke finner no kan det være greit å få tatt en lapraskopi for å sjekke inni bukhulen og gjennomspylet egglederne for å se om de er åpne. Evt en hysteroscopi, dvs undersøkelse av livmorslimhinnene. Kanskje det er noe der som gjør at egget ikke fester seg. Og det er lurt å sende manen til en sjekk av sæden.

Lykke til
Emma*
23:26 18.05.2008
Tusen takk for svar:) da får jeg vel bestille en legetime i morgen...huff...vet ikke hvorfor jeg kvir meg..Har tatt eggeløsningstest under hver syklus og da slår den ut hver gang på dag 12-16.Så jeg kjenner ganske godt etter hvert at jeg har eggeløsning. Men jeg syntes at jeg har hatt press/ murringer i nedre del av magen veldig ofte nå i et halvt års tid....både før og etter mens....og etter egg.løsn. Kan det være noe eller er det bare jeg som har blitt smårar???
tanntrollet
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------