GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
(¯`°•.¸ SKRAVLETRÅD IKM UKE 25 ¸.•°´¯)
17:39 18.05.2008
Da ble det ikke noe IKM denne mnd heller...., TR har ankommet- og utålmodig som jeg er så har jeg allerede laget en IKM uke 25 tråd. Kanskje litt tidlig, men det korter ned ventetiden litt hvertfall...

Har veldig stor tro på neste PP! Så nå skal det ikke være noe suklustull denne PP og heller ikke spotting og diverse, nå er jeg ferdig med det!
akicha
Sv: (¯`°•.¸ SKRAVLETRÅD IKM UKE 25 ¸.•°´¯)
10:41 19.05.2008
Jeg er like utålmodig som deg jeg, for jeg hadde nemlig i bakhodet at denne tråden fantes=) TR kom i dag tre dager før IKM. Første ordentlige syklus etter jeg fjernet p-staven, så var litt usikker på EL og IKM. Men neste pp altså=)
MilleMamma84 2.pp
11:18 19.05.2008
Så bra å komme inn hit å finne ikm for uke 25 alt:) Akkurat fjerna p-plaster og e helt i 100, håpe d skal gå like fort den har gangen som d har gjort di 2 andre gangan.(og at d går bedre enn sist)
gutt05, MA07, baby09...?
21:49 19.05.2008
Godt å se at det ikke bare er meg!

Hvor fort har det gått de andre gangene med deg?

Jeg har skikkelig go'følelsen nå jeg :-) Men, den pleier å gi seg etterhvert som det nærmer seg IKM, og hittil har jo det vært like greit- for skuffelsen blir jo mindre da... Men det hadde vært så perfekt om det hadde klaffet nå!! -Ventetiden til 12 uker går fortere om sommeren når det er mye som skjer, babyen blir født i slutten av februar og vi kan trille hele våren og sommeren mens babyen er liten osv osv....

Jepp, denne mnd skal det skje! ;-)
akicha
10:03 20.05.2008
Første gang hadde eg en dato eg kunne begynne å prøve, pga noen medisina som måtte ut av systeme først. Så da begynte vi ca. 8 april og d kom ingen TR den mnd:) Fikk en hærli gutt i januar 05. I fjor sommer slutta eg me p-plaster midt i en periode og fikk ingen TR da heller, men en positiv test i juli. Mista den på dagen 12 fullgåtte uke, så har ikke fått lov å prøve igjen før no. Slutta me plastere i slutten av den her perioden, så har TR nå. Så den her gangen synes eg d e lenge å vente på å komme i gang:)

Håpe vi lykkes fort alle mann, men e litt tyngre å holde svangerskap hemmeli om sommeren, e jo da man møtes ute til en øl eller litt vin:) Men her funke enda unnskyldninga me at man e på antibiotika:)
gutt05, MA07, baby09...?
12:42 20.05.2008
Jeg slenger meg med her, er ikke helt regelmessig, men tror IKM blir sånn ca uke 25. Dette blir vår 1. pp for en lillesøster eller lillebror. Forrige gang trengte vi bare 2 forsøk, så jeg håper det går like fort denne gangen. Lykke til til alle dere andre.
snuppa ønsker seg en til
21:44 21.05.2008
Dytter opp jeg...
akicha
13:28 23.05.2008
Da e d bare ei uke til eg skal gå i gang me prøvinga:) E aleina hjemme til da så hadde ikke kunne starta før uansett. Sia d e første pp, og eg nettopp har slutta me p-plaster e eg usikker katti eg har EL, så her tar vi me oss alle dagan vi kan:)
Kordan går d me resten av dåkker da?
gutt05, MA07, baby09...?
11:12 24.05.2008
Nå er det en uke til jeg for alvor kan begynne å lete etter sikre EL-tegn hvertfall! Har litt ustabil syklus, så vet ikke helt når jeg får EL men håper på mandag-onsdag om halvannen uke.

Pga dårlig spermiekvalitet (antall) så må vi time godt, og jeg kommer derfor til å ta EL-tester fra jeg begynner å mistenke EL til jeg får positiv EL-test. Pleier å ha EL-slim i noen dager før, så jeg begynner å teste så snart det kommer...

Jeg temper også, men har tempefri (og er mer fri til å sove lengre i helger o.l.) når jeg har mensen, begynner på igjen med temping i morgen eller mandag..

Samboeren har spist medisiner for å få igang produksjon, jeg velger å være OPTIMIST og tror at DENNE mnd, NÅ skal det gå :-) Andre damer i familien har vært superfruktbar, så det er litt kjedelig å slite litt med dette...

Men, som sagt, nå har vi fått hjelp- og jeg har TRUA (skal ikke undervurderer trua!)- så NÅ :-)

Gleder meg!! Vi skal uansett kose oss også, så det er jo noe å glede seg til. Samboer må være avholden frem til posititv test for å spare, så det blir jo litt stas det også. Ikke å være avholden, men å prøve igjen ETTER å ha vært avholden mener jeg....

Dere andre, hvordan har dere det? Hva planlegger dere og hvordan tenker dere?

Jeg merker at trua er mer tilbake når jeg begynner å kikke på barnevogner o.l. igjen :-)
akicha
22:18 25.05.2008
Så bra du har en god følelse og trua i orden=)

Ser du skal ta EL-test så snart du mistenker EL. Kanskje jeg også skulle prøved det? Forventer EL i slutten av neste uke, så jeg skal kanskje prøve med den første EL-testinga da. Sambo drar bort neste mandag, så EL mååå komme til helga. Har syklus på 31 dager, men tror EL kommer på dag 11-14. Stoler ikke helt på at EL-kalkulatorene passer kroppen min=)

Håper det klaffer denne PP men har jo god tid da. Tenkte at det kunne vært greit med kvalmen i ferien, slik at jeg kanskje klarer å skjult graviditeten en stund=)

Når venter dere andre EL da?

Klem
MilleMamma84 2.pp
20:59 26.05.2008
Synes vi skal ha trua alle sammen:)
Har aldri dreve å fulgt me på EL, så va bare inne på kalkulatoren å fant den:) Da e den i alle fall på fredag, samme dag som mannen min kommer hjem. For oss fungere d bra å ikke tenke så mye på at vi "MÅ" bli gravid, men bare ha sex som vanli å ta d som d kommer. (har klaffa i 1pp. så langt)
Men skulle d ikke gå fort den her gangen begynne eg og å teste, e ikke så tålmodi heller:)
Noen som vet kor lang tid etter El d e muli å bli gravid forresten?
Vi får ha lykke til alle sammen:)
gutt05, MA07, baby09...?
21:35 26.05.2008
Hei alle medprøvere..:-)
Jeg har og ikm i uke 25.
Jeg hadde virkelig trua i forrige pp, men den forbaska mensen kom når den skulle..:-)
Så nå er jeg helt iskald og annser meg som en realistisk prøver:)
Det varer sikkert bare til el....he he...
Vi har ingen barn fra før, og bor i oslo.
Hvordan var det...?
Sæden lever i opptil 5 dager mens egget lever bare 2 etter eggløsning..? meget usikker......

Sanna32
20:50 27.05.2008
Hiver meg på..

Følte meg sikker forrige gang jeg og.. men får bare prøve igjen..
Blir 3.pp nå, og er mer enn max klar!!
magefølelse :)
22:00 27.05.2008
Har egentrlig ingen anelse når jeg har ikm, men tror det må være uke 25. skulle egentlig ha ikm i uke 22, men den mensen stoppet jo aldri 3,5 uker!!!! Men så satser vi for fullt i uke 25, Gleder meg
mamma_ønsker_igjen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------