Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Frustrert og dårlig samvittighet
21:56 18.05.2008
Hei!
Noen med erfaring her?
Litt frustrert om dagen. Jeg vil selvfølgelig det beste for mine barn. Har et behov for å lufte meg litt, være sammen med venniner. Men... Jeg har en datter på fire månder. Storfornøyd så lenge mamma er tilstede med puppen. Pappa har prøvd å legge noen ganger, men det ender med hyling og oppkast. Hun vil ikke ha flaske med melk heller. Har tatt flaske et par ganger da hun var to tre måneder. Men ikke nå. Drikke litt vann fra flaske da. Hun vill ha pupp to ganger i løpet av natten. Jeg får så dårlig samvittighet hver gang jeg prøver å gi flaske. Hun sovner ofte av puppen når hun skal legge seg. Hva syns dere jeg skal gjøre? Kapitulere og godta at det er sånn det er eller være hard og prøve videre?
Tror faktisk jeg blir smågal av å ikke kunne få litt tid for meg selv, mulig jeg er egoistisk. Første mann ammet jeg til han var 1,5 år. Mulig jeg er litt tom på motivasjon. Noen som har noen motiverende ord? Jeg syntes det er superkoselig å amme, men det tærer i lengden.

To barns mor og 75-modell.
Sv: Frustrert og dårlig samvittighet
13:49 19.05.2008
Man føler seg gjerne litt "oppspist" en stund i den situasjonen du er i nå. Men likevel: Prøv å holde ut. Det er bare to måneder igjen til hun er halvt år, og da skal hun jo begynne med litt fast føde.

Min eldste tok lett både flaske og bryst da h*n var spedbarn. De to yngste gjorde ikke det, begge ville kun ha brystet. Jeg løste det ved å ta dem med meg overalt. Jeg har hatt med babyer på foreldremøter, på komitemøter, på venninnebesøk.

For øvrig tror jeg jeg ville droppet hele flaskestyret når hun er såpass stor som fire måneder. Har du prøvd kopp? Tutkopp? Skje? Eller kanskje pappaen burde prøvd?

Du greier dette vet du :-). To måneder igjen!

Ps. Da min eldste var liten var "fasiten" grøt fra de var fire måneder, så dersom du gjerne vil og det ikke er allergi i familien er det jo ingenting i veien for å begynne med litt fast føde før 6 månedersalder heller. Men ikke fortell helsesøsteren din at jeg har sagt det ;-).
Filifjonka
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------