GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 3.trimester

Kjøpeguiden 3.trimester
Nå nærmer det seg fødsel for mange av dere, og her kan dere diskutere villig vekk det som er av ustyr, hva trenger man, hvor finnes det bra og eventuelt billige saker?
Vi har også laget en oversikt til deg, så du kan få et bilde av hva som finnes der ute.
Er det ting du mener at mangler, så send oss gjerne en mail på tips@barnimagen.com
hvordan vasker dere/sorterer dere tøyet når babyen er født?
11:15 19.05.2008
lurer litt på hvordan man gjør det mest praktisk for å unngå unødige vask. F. eks kluter med avføring på, regner med de blir lagt til vask etter en gangs bruk, men samler man opp en stund? hva med klær det har kommet avføring på? vasker dere dette for seg eller sammen med de møkkete klutene? hva med kluter som er brukt ellers på kroppen, er det streng sortering også etter vask? Trenger noen tips, hilsen aldri stelt en baby før;-)
Anonym
Sv: hvordan vasker dere/sorterer dere tøyet når babyen er født?
22:06 19.05.2008
Nå er det tre år siden min jente var baby, men jeg tror jeg samlet opp vanlige klær til en full maskin og vasket. Gjorde nok det samme med kluter, dvs de ble kokt på 90 grader. Vasket hennes vanlige klær på 40 grader.
allegodetingertre
21:22 21.05.2008
Kan si hva jeg gjør da:
Bruker ikke kluter på avføring, bruker våtservietter.... men om det kommer avføring på klær eller kluter så skyller jeg vekk det verste og vasker på 60 grader eller mer om klærne tåler det. Sprayer gjerne på litt flekkfjerner og vasker så fort som mulig så det ikke tørker til, for da er det lett for at det blir flekker..
Lyst for seg (obs har klær lyse partier, som striper hvitt og en annen farge f.eks, regnes hele plagget som lyst. Vasker du disse med sterke farger så blir ofte stripene missfargede)
Og mørkt for seg (her er det bare gutter så blåvaska blir STOOR)
Hva mener du med streng sortering etter vask? Jeg sorterer som vanlig, klærne er jo rene da :-)
Lykke til!
Anonym
11:16 26.05.2008
skjønner at det var utydelig formulering ja;-) lurer på om dere passer på å ikke bruke vaskede kluter som før er brukt til avføring, ikke blir brukt til resten av kroppen?
Anonym
19:05 28.05.2008
Lurt å kjøpe kluter i forskjellige farger, så har du noen til å tørke bæsj med og noe å tørke retsen med:)
Anonym
09:45 10.06.2008
bruker alltid mesoft servietter å vasker henne med når hun har besja! så ikke noe besj på mine kluter. vasker henne i rompa med klut ellers men koker det jo etterpå! her vasker jeg klær bare en gang hver uke pga fellesvaskeri..det krever litt mer klær etc. men det går.
Bålle84 m/jente og spire
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------