Vi har tenkt og tenkt, og diskutsrt og diskutert og klarer ikke og velge et navn til vår 7 uker gamle gutt. Det er ikke at vi ikke klarer og bestemme oss, men det er liksom ingen navn vi bare 'elsker' og vil ha!
Av de som har vært aktualle er disse igjen...:
William
Martin
Oliver
Patrik
Henrik
Kalvin
Vi vet vi trenger et navn som kan brukes greit på norsk og engelsk. Ellers så liker vi navn med 3 stavelser (hvertfall 2) siden storesostrene's navn begge har 3 stavelser.
Favorittene har vel hele tiden v0rt Oliver og Martin, men...det er liksom noe som ikke er helt 'JA' det er navnet vi vil ha!
Synspunkter på disse navnene? Noen andre forslag som kan falle oss i smak?
Sv: Det er ingen navn som er 'det rette navnet'...
18:50 19.05.2008
eg syns av de liste så er PATRIK det fineste (ville skreve patrick siden det skal passe til engelsk tale/skrivemåte), men ka heter storesøster, litt enklere å se ka som passer om du sier ka hon heter...
19:28 19.05.2008
Hva du enn gjør, vært så snill og ikke kall sønnen din Kalvin! Det blir jo "Kalven" før han rekker å begynne i barnehagen! Det er altfor likt ordet kalv!
Isabell og Seline.. Hm.. Det er noe "felles" ved de navnene. Synes William passer best. Synes Martin og Oliver er utrolig kjedelige navn, Isabell og Seline er jo litt spesielle navn.
Hva med:
Isabell, Seline & Mikkel
Isabell, Seline & Jacob
Isabell, Seline & Markus
Isabell, Seline og Emrik
Jeg synes Emrik er knalltøft til jentenes navn:-)
Ellers holder jeg en knapp på William, av dine!
20:21 19.05.2008
William og Oliver passer utrolig godt til søstrenes navn og er begge nydelige navn som jeg har på min egen liste.
Martin og Henrik er ok, men veldig kjedelige og altfor mye brukt de siset 20-30 åra.
Patrik har jeg aldri likt.
Kalvin er litt søtt, men det er et navn jeg faktisk ville skrevet med C. Ellers er jeg fan av å skrive navn som de uttales og på den enkleste og mest norske måte.
Syns egentlig ikke Martin, Henrik og Patrik passer til Seline og Isabell. Kalvin passer nokså godt, men Oliver og William passer perfekt;)
Hva med Benjamin, Jakob, Isak, Noah, Teodor og Nataniel? Det er internasjonale navn som fungerer både på norsk og engelsk. Liker du noen av de?
21:29 19.05.2008
Vi har nok ikke helt samme navnesmak, men kan jo prøve meg likevel. Hva med:
Isabell, Seline og Jasper
Isabell, Seline og Jason
Isabell, Seline og Georg
Isabell, Seline og Brian
Isabell, Seline og Felix
Isabell, Seline og Cedrik
Isabell, Seline og Didrik
Isabell, Seline og Darian
Isabell, Seline og Philip
Isabell, Seline og Carl
22:36 19.05.2008
Kunne Caleb/Kaleb fungert? Grei uttale og staving både på norsk og engelsk. Passer til Isabell og Seline. Leste navnet akkurat i et magasin.
Hva tror dere? kanskje vi kan legge Kaleb til topp kandidatene Oliver, William og Martin??
Mannen min er heller ikke så glad i William fordi min ex het det.....æsj, typsik. Han brukte da aldri William, men bare Bill, men allikevel kan jeg forstå det. Ville hvertfall ikke at han skal bli kalt Will/Bill eller Willy/Billy. Det skjer automatisk i engelsk talende land, men de sier vel bare William her i Norge?