GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

For H*** da, det må da være NOE det går an å gjøre for å få ungen til å sove lenger?!
04:58 20.05.2008
Opp klokka 4, jada, kjempefint tidspunkt å starte dagen på!!
JEG ER SÅ LEI!!!!!
Anonym
Sv: For H*** da, det må da være NOE det går an å gjøre for å få ungen til å sove lenger?!
05:06 20.05.2008
Beklager en litt "aggressiv" tone.. Blir bare så forbanna lei, det tipper over for meg snart! :(

Har spurt helsesøster, men hun hadde som vanlig ikke noe "vettugt" å komme med.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

HI
Anonym
Sv: For H*** da, det må da være NOE det går an å gjøre for å få ungen til å sove lenger?!
07:45 20.05.2008
Hvor gammelt er barnet ditt? Vi hadde det på samme måte med eldstemann... Det vi gjorde var å slutte med soving på dagen. Han var 1 år og 8-9 måneder når han sluttet å sove på dagen... Tidlig å slutte, ja, men vi var desperate etter å få han til å sove litt lenger... Og han gjorde det!! Han er fortsatt oppe tidlig, er nå 3 år. Står opp mellom 5 og 6 stort sett nå, men det er tross alt MYE bedre med 5 enn 4!!!!! Lykke til! Forstår din frustrasjon!!!
Tobarnsmamma1979
08:04 20.05.2008
Uff, ja! Det er ikke noe kjekt! Jeg var også oppe klokken 4 i dag, men det er heldigvis bare en sjelden gang... Men jeg støtter tipset over; om ungen er gammel nok, prøv å korte ned på formiddagsluren, eller droppe den helt, om det lar seg gjøre uten for mye sutring på dagen.
Villabolla 1.pp
09:25 20.05.2008
Takk skal dere ha! Han er bare 12 mnd, så han sover fortsatt 2 blunder på dagtid. Helsesøster mente det bare ville bli verre om vi kuttet ut blund nr 2.

Har forsøkt å legge ham både tidligere og senere, justere hvor mye han sover på dagtid, kjøpt rullegardin, osv, men ingenting fungerer. :(
Det eneste som har skjedd når vi har forandret noe er at han våkner enda tidligere, og fortsetter med det etter at vi går tilbake til slik det var før.

HI
Anonym
10:26 20.05.2008
Vi hadde det slik med vår jente. Vi sluttet med 2 lurer på dagen (da var hun 11 mnd.) og lot henne ikke sove etter 13.00 og maks 2 timer lang lur. La henne rett over 18.00 om kvelden. Hun er nå 13 mnd og sover ihvertfall til 05.30-06.00. Vi legger henne alltid før hun blir overtrøtt. Dessuten har vi polstret vinduet slik at det er helt mørkt. Lykke til!
Yellowgoldfish
10:29 20.05.2008
Hos oss hjelper det å legge henne tidlig nok, helst rundt kl 18. Hvis det blir mye senere våkner hun tidligere. Og rullegardiner som slipper lyset inn på sidene er ikke nok her, vi måtte skaffe rullegardiner som går på skinner på sidene og ikke slipper inn noe lys overhodet.
Anonym
11:00 20.05.2008
Takk for tips!

Den første blunden må han ha så tidlig som i 7-8 tiden på morgenen. Og så har han blund nr to rundt 12-13. Tror han trenger to blunder, for han blir trøtt og grinete allerede rundt 17.00. Legger ham mellom 18 og 18.30.

HI
Anonym
11:20 20.05.2008
Vi kuttet ut den andre luren da hun var 8 mnd.. Det har funket fett. Hun sover fra 12-1400 :-) Og fra 1900-1000.
Mylian *2pp*
12:08 20.05.2008
Åh, 19.00-10.00, det høres helt fantastisk ut!
Jeg hadde vært fornøyd om han sov til 7! :)

HI
Anonym
12:49 20.05.2008
19 til 10???! Syke, jeg trodde min hadde sovehjerte! Hvis dere legger ham senere da, jeg syns det hørtes tidlig ut å legge kl 18 jeg da? Datteren vår er våken til ca 20.00, da sover hun til 6.30 - 7.00. I løpet av dagen sover hun en til to ganger, som oftest fra 11/12 til 13/14. Sover hun for lite første gang, får hun en dupp til i 16/17 tiden.
Tribal
14:41 20.05.2008
Da må vi innføre 1 blund til, for han er som sagt trøtt og sur allerede i 17-tiden.

HI
Anonym
22:20 20.05.2008
huffda stakkars deg det var tidlig.... Min snuppe har aldrig våknet så tilig ,men kan prøve med noen råd.. for når hun blir trøtt blir hun skikelig grinete:P... hun er 13 mnd snart, vi har kuttet til en lur nå ca 11-12.30 ,men skjønner jo at der er vanskelig å få til en lur når han er våken så tilig.. vi har polstret soveroms vinduet ,bor norpå å her er det ikke mørkt på sommern:(.. kaldt på rommet.. på ettermiddagen i 17 tiden begynner hun å bli trøtt igjenn ,men da hiver jeg på klærne og gjør noe enten ut å leke eller kjøpesenter ,besøk etc.. da kvikner hun til-prøvd det?! ;-).. hun legger seg 19 og sover til 07/07.30 varier litt... håper han sover lenger snart da;)))
Anonym
12:19 21.05.2008
kutt ned til maks en time soving midt på dagen det gjorde vi å det tok ett par uker,var mye grining,kjempetrøtt osv osv men hun tilpasset seg veldig fort å vips så fikk vi snudd dagsovinga over på natten... en time ekstra på dagen kan ødelegge for fler timers svn på natta. kan og være bare en periode dere er inne i nå med tenner som irriterer/voksesmerter etc.men uansett en 12mng gammel unge trenegr strengt tatt ikke mer enn 1 t på dagen.. ofte trenger mange opp til 3 timer med det er fordi de sover så få timer på natta å det gjelder bare å snu dette her helt om! det tar litt tid å energi men det er noe man bare må ellers blir man sprø! håper d ordner seg for dere!
Anonym
20:21 21.05.2008
hei, vi slet også veldig en stund, vi kjørte rett og slett litt skriking en stund på morgenen, for det var tydelig at han var veldig trøtt, og vann ville han ikke ha, så vi prøvde å få han til å legge seg ned. noen ganger tok det ti minutter, noen ganger en halvtime. vet ikke om jeg anbefaler det, men han sovnet nå igjen, og vi fikk en time el to til på øyet, noe som gjorde hele familien blidere ;). etter en stund orket vi ikke mer skriking og tok han over i vår seng isteden, men da sov han ikke så lenge videre, så vi fant ut vi måtte ha en annen strategi. - og her kommer det som er mitt råd da...=): vi gikk inn og styrte døgnet en stund, og tviholdt han oppe selv om han var stuptrøtt i to-tre dager. vi kuttet ut to lurer(12 mnd gammel), og ga han kun en, i 11-12-tiden. vi ga han ikke frokostmat tidligere enn kl 7, slik at magen kunne venne seg til å ikke våkne av sult tidlig om morgenen(noe jeg tror er et viktig tips). så la vi han ikke et minutt før kl 19, selv om han var helt i fistel av trøtthet. etter noen dager var han ikke like trøtt lenger, og med en veldig fast sove- og matrytme gikk det seg til. nå passer dette opplegget han veldig bra, og han sover til kl 7 om morgenen, aldri tidligere, så vi er overlykkelige. idag sov han til kvart over 8! himmelsk. vi har hatt det sånn i snart to måneder =) ahh. lykke til!
Anonym
21:13 21.05.2008
Syns ikke det er rart ungen våkner 4 om dere legger h*n 18!
Foreslår det samme som hun over her som foreslo og finne på noe når dere ser h*n er trøtt slik at dere får lagt til senere.
Anonym
21:54 21.05.2008
Han pleide å legge seg mellom 19 og 19.30 før, men våknet like tidlig da også.

HI
Anonym
22:06 21.05.2008
Er han god og mett når han legger seg? Altså, har han fått nok mat å "sove på"?

Syns det er rart han våkner såå tidlig, har aldri hørt noen gjøre det før.
Er det mørkt nok på rommet?

Her er det ikke morran før TIDLIGST 6. Ikke sjans før, da er det bare å si natta igjen. Fåkke lov¨å stå opp før det. hehe.. eller, jeg orker ikke og det er rett og slett ikke start på dagen så tidlig. ( Men det er min mening da :)
( ho er snart 2 år )
Anonym
23:29 21.05.2008
HI. slik kan det jo saktens være. men å kutte ut blund nr 2 går jo bare ikke. blund nr 1 teller jeg ikke som blund når han står opp så tidlig. men hva om dere prøvde å snu det på en måte da? at blund nr 1 ble skjøvet unna, å hold ut så lenge som mulig, så ta en blund i 11-12 tiden, la han sove i noen timer å så legge igjenn kl 1900? kan sikkert være vanskelig det, men.. da jenta mi våknet tidlig så ga jeg henne alltid flaske jeg, når hu slutta med mme, så ga jeg henne litt varm h-melk, da sovna hu igjenn. hva med å prøve noe sånnt dA? 4 er jo midt på natta, kan ikke stå opp da.
Anonym
12:23 22.05.2008
Hurra! I dag sov han faktisk helt til 7! :D
Han våknet rundt halv fem, men jeg hørte at han var veldig trøtt, så jeg lot ham bare styre i senga, og til slutt sovnet han igjen! :)
(Har prøvd det før også, uten hell.)

Så nå ligger han og sover sin første og eneste blund i dag. Skal ikke la ham sove så veldig lenge.

Krysser fingrene for at vi får flyttet en del av sovinga over til natten i stedet for på dagen.

HI
Anonym
10:26 25.05.2008
Min sønn er nå 9 mnd, og har hele tiden hatt ett godt sovehjert. Han har sovet fra 18.30 til kl 09-10 fra han var 9 uker gammel. Nå har han begynt å våkne for hver halvtime etter kl 5 på natta! Vi har pleid å legge han i 19.30 tiden nå, og da er han helt på kanten til å sovne på fanget. Han har 3 blunder på dagen, på mellom 30 min og 1time. Hvis han ikke får minst 2 blunder, blir han helt umulius. Noen vil kanskje mene vi har vært heldig, og skal bare være glad til, men det er ekstremt slitsomt å måtte våkne rundt 5 hver natt, og ikke få sove igjen siden han våkner jevnt fram til vi står opp...noen tips??
Attilla og Nicklasgullet!
12:18 25.05.2008
Når datteren min våkner tidelig som jeg syntes er natta sånn i 6 tiden, så legger jeg henne ned igjen så sovner hun igjen. I staten hyla hun og jeg gjorde det samme, men nå hyler hun ikke lenger og bare sovner:)
oslojente80 Mina f 07.09.06
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------