GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

14 mnd og våkner flere ganger om nettene.
09:24 20.05.2008
Var flink og sov hele natten til hun var 7 mnd, da begynte hun å våkne. Vanskelig å finne roen igjen også. Men det jeg synes er verst, er at hun skal ha pupp på natten. Og så trøtt som jeg er, gir jeg etter hver gang.
Uff, er så sliten.......

Noen råd?
Anonym
Sv: 14 mnd og våkner flere ganger om nettene.
08:41 22.05.2008
dytt
Anonym
12:47 22.05.2008
Har samme problemet, gutten min var kjempe flink til han var rundt 9 mnd, men da han ble syk på det tidspunktet (hadde feber ei uke) så drakk han nesten ikke noe på dagtid, fikk ikke i han veske, men han ville ha melk på natten. Jeg ammer ikke, men gir mme på flaske. Har begynnt å roe seg ned litt nå da, og får faktisk til å gi vann istedet for melk, av og til, men ser ikke ut til å få han til å slutte helt med det. Har lyst å få han til å slutte,for det er jo aldeles ikke godt for tennen og gutten sover jo ikke godt om nettene når han vokner for å få melk flere ganger per natt. Har snakket med helsesøster, og hun er av den gammle sorten, og det er at han bare skal grine til han stopper og grine, da skal det gå over. Men d gjør det aldeles ikke, prøvde d nesten 3 netter på rad, og stakkars gutten gråt så han nesten spydde, det samme gjorde jeg. Han er verdens silleste og roligeste barne på dagen og legger seg til å sove i egen seng hver kveld, men når det kommer til melk om natten er det bar helt utrolig for et temperament det finnes i den lille gutten. Så hadde vært fint med et godt råd ja!:)
Anonym
13:35 22.05.2008
Akkurat som gutten vår det der. Han er 13 måneder og våknet flere ganger om nettene. Sovner helt fint, men fra kl 23 og utover var han urolig... Vi dro til legen og etter mye prøving frem og tilbake ble vi enige om å kutte ut alle melkeprodukter i to uker for å se om han kunne ha melkeintoleranse eller allergi. Og dagen etter vi kuttet ut alt med melk i sov han hele natten igjennom for første gang på mange måneder! Så, nå går det i rismelk og økologsik fullkornsgrøt her i gården og det liker han :) Litt tilvenning i starten med ny smak, men nå går det så bra!
Han slår ikke ut på allergitester, men legen sier at det er det mansge som ikke gjør. Og, det er veldig mange barn som har melkeallergi/intoleranse hvor man ikke vet det. Vår gutt har i tillegg hatt litt problemer med hard mage, og han gulpet en del når han var mindre.

Så, det går jo an å prøve å kjøre melkefri kost noen dager og se om det kan hjelpe :)

De aller fleste er kvitt denne allergien når de fyller 2 år.
Marimekko
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------