GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Parforhold-debatten

Hva ville dere gjort? Trenger svar. er jeg helt urimelig?
10:57 20.05.2008
Rett før jeg ble sammen med min nåværende samboer gjorde han det slutt med sin x, de var en god del fram og tilbake før vi ble sammen. Vi ble sammen og flyttet etterhvert sammen, hun drev da å skrev meldinger til han hele tiden. om at hun var forelsket i han, savnet han osv.

Tiden gikk, så begynte min samboer på skolen, og ja tilfeldigvis i samme klasse som denne jenten. Nå har det seg sånn at de to bestemte seg for å skrive hovedfagsoppgave sammen.
Dette fortalte han ikke til meg, han sa bare at han skulle skrive oppgave sammen med en i klassen. Fant jo etterhvert ut at det var X en og ble ganske forbanna, skuffet over at han ikke klarte å være ærlig og fortelle det til meg.

De har nå holdt på med dette i over 1 måned. Holder på å bli gal av å tenke på at de sitter sammen hver dag på et lite kontor. hvertfall 8 timer om dagen, bare de to.
Er jeg helt urimelig når jeg reagerer så sterkt på dette? blir helt kvalm når jeg tenker på at de er sammen hele tiden. og når jeg i tillegg vet at hun prøver seg, og vill ha ham tilbake. Æsj. vet ikke hva jeg skal gjøre, han vet godt hva jeg føler men sier bare at det ikke er noe å gjøre noe med.

Han er verdens mest fantastiske mann, men klarer ikke dette lengre. holder på å bli gal. Hva viille dere gjort i samme situasjon? er jeg helt urimelig?
Anonym
Sv: Hva ville dere gjort? Trenger svar. er jeg helt urimelig?
21:15 20.05.2008
Vet du - jeg skjønner deg så inderlig godt! Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Hvis det er noen som er urimelig her så må det være han. Det er ganske egoistisk å holde på sånn, viser ikke mye respekt overfor deg.

Hvorfor kunne han ikke fortelle deg at det var nettopp henne han skulle samarbeide med?

Du må snakke med han om dette. Jeg ville ha spurt hva han ville følt hvis det var du som skulle jobbe så tett sammen med en eks som åpenbart var interessert i å få deg tilbake.

På den andre siden MÅ du jo stole på han. Mest sannsynlig har de ikke noe annet fore enn nettopp denne oppgaven.

Dere må ta en skikkelig prat om dette, synes ikke det holder at han sier at det ikke er noe å gjøre med. Det blir for enkelt.

Håper det ordner seg:)

Klem fra meg:)
Anonym
12:00 21.05.2008
Kan du kanskje ta opp med ham at han gjør det vanskelig for deg å stole på ham når ham når han lar være å fortelle deg ting på den måten? Hadde jeg gått inn i et slikt forhold, hadde jeg nok i utgangspunktet krevd at han var helt ærlig med alt som hadde med denne eksen å gjøre. Hadde han ikke gått med på det, hadde jeg tatt det som et tegn på at han hadde noe å skjule. Og i såfall hadde jeg nok gått fra ham. Litt selvrespekt må man da få ha!

Hvis du vil gjøre det beste ut av situasjonen og ønsker at forholdet ditt skal kunne fortsette, bør du ta en prat med samboeren. Det kan jo godt være at han er redd for å fortelle deg hvis det er noe med eksen, fordi du reagerer så negativt når han forteller? Isåfall må du endre måten du reagerer på. Og det kan jo godt være at samboeren og eksen samarbeider med denne oppgaven fordi de ikke kjenner noen andre i klassen så godt, og da var det lettere å søke sammen? Det trenger jo ikke å ha noe med utroskap å gjøre.

Hvis problemet ditt er at han sitter i sammen rom med en som er forelsket i ham 8 timer dagen, synes jeg du er urimelig. For samboeren din kan jo ikke noe for at denne jenta fremdeles har følelser for ham, han må da kunne få lov å være venner med henne likevel. Jeg ser ihvertfall på det som positivt at min mann har et greit forhold til eksene sine, og ikke bare har dumpet dem og gitt faen. Det handler om mennesketype, og hvordan syn han har på disse kvinnene. De er jo ikke objekter som man kan kaste ut av vinduet selv om de ikke fungerte sammen som kjærester?

Hvis problemet ditt er at han ikke er ærlig med deg, må du finne ut hvorfor han ikke er det. Og på det punktet synes jeg ikke du er urimelig, ærlighet kan du absolutt kreve. Hans mangel på ærlighet kan, som jeg var inne på over, komme av deg. En slik vond sirkel er vanskelig å bryte, og du må ta del i det. Du kan ikke bare forvente at han skal komme og gang på gang på kjeftet huden full fordi han nevner navnet på eksen. Da holder han likegjerne kjeft. Men hvis han faktisk ikke ønsker at du skal blande deg i hva han gjør med eksen, og ikke bryr seg om du klarer å stole på ham eller ikke, da må du tenke gjennom om han virkelig er så fantastisk som du skal ha ham til å være...
Anonym
15:04 21.05.2008
HI Her ;)

Problemet mitt er langtifra han det er henne. Jeg og sambo har snakket sammen om dette ofte. Jeg har fortalt hva jeg syntes om dette, at jeg ikke liker det i det hele tatt. Jeg er ikke beskymret for at han skal være utro, for jeg tror rett og slett at han ikke er typen til det.
Hadde det vært hans andre x kjæreste hadde jeg ikke hatt noen som hels problem med å se de to jobbe sammen, for hun er en veldig koselig jente.

Det som plager meg er denne jenten, det er hun som gjør meg kvalm. Hun har vært negativ ovenfor meg helt til å begynne med. Hun driver å sender "flørte meldinger" til kjæresten min hvor hun forteller han at hun står i bare trusen og akkurat har kommet ut av dusjen, eller at hun har vokset leggene og tatt på seg en svart liten silkenattkjole. Det er ikke meldinger man sender til en venn, eller en man vill ha platonisk forhold til. Det skal samtidig sies at han ikke svarer på disse meldingene, eller svarer avisende til henne.

Men når man akkurat har født og ikke føler seg helt konfortabel med måten svangerskapet har herjet med kroppen ens, og i tillegg går hjemme hele dagen er det lett for at tankene kommer snikende å sår litt tvil. får prøve å ikke tenke på det.
mamma_til_prinsen
15:16 21.05.2008
Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt! Greit nok at han kanskje ikke føler noe for henne lenger, men så lenge du vet at hun er forelsket i han kan du banne på at hun kommer til å prøve seg.. Kanskje ikke direkte med å kaste seg over han, men hun kommer sikkert til å melke situasjonen for det det er verdt.. Han kunne ikke valgt en annen å skrive oppgaven sin med, det måtte bare være henne?? Jeg hadde blitt driiiiiiiiiiitsur! Hun har allerede trått over en grense ved å skrive disse frekke meldingene, hun har tydeligvis ingen respekt for deg og deres forhold!

Du får bare stole på at mannen din er en oppegående mann, at han klarer å holde dette på et upersonlig plan.. Det er flott at hun ikke får noen oppmerksomhet fra han rundt disse meldingene ihvertfall. Men be mannen din ta en alvorsprat med henne hvor han forteller henne hvor skapet skal stå. Er uenig i den kommentaren over her hvor det blir sagt at han må få være venn med henne. NEI, man trenger ikke å være venn med x`en, det er ingen grunn til det når du har fått ny partner. Har man barn er det nå en ting at dere kommer godt overens for barnets del, men ellers ser jeg ingen grunn til det, litt fjortis i mine øyne..

Anonym
15:23 21.05.2008
håper ikke jeg skremte deg, altså.. Det var ikke meningen å så tvil på noen måte!! Mannen din er tydeligvis ferdig med henne, og har jo valgt å få barn med deg:) Så det er jo ingen tvil om at det er deg han vil ha:)

anonym 15.16
Anonym
10:44 23.05.2008
For å være helt ærlig, synes jeg det er utrolig dårlig av ham å sette deg i en slik situasjon, det viser mangel på respekt og stor ego faktor!
Selvom han er snill og verdens beste mann ellers, så er det faktisk mange av disse som liker å leke med ilden og nettopp disse som lett snor seg unna med sjarmen og de rette ordene.
Tro meg jeg kjenner mange av disse, verdens snilleste, men langt fra feilfri.
Han er helt sikkert veldig glad i deg, men hadde han vært helt seriøs i forholdet hadde han for det første satt en stopper på disse meldingene fra henne med en gang og vært klar og tydelig på det, hjelper ikke å svare pent, høflig og kanskje litt flørtete?, da gir han jo henne forhåpninger og blir med på leken, alerede der har han tråkket over deg..
At de kom i samme klasse kan en jo ikke styre, men at de skulle gjøre den oppgaven sammen og han valgte og utsette deres forhold for det og tilogmed unngå å fortelle om at de skulle gjøre den sammen sier litt om hele situasjonen.
Det han holder på med ovenfor deg er utrolig sjofelt, han går bak ryggen din og setter deg i en urimelig situasjon, dette er ikke noe du skal akseptere!
Du vet ikke hva mere som ikke er fremme i lyset.
Jeg hadde ikke akseptert det og bedt han om å velge rett og slett, enten stoppe å leke el bli seriøs ferdig med det..
For deg el følelsene dine er det ikke noe galt med, følg intuisjonen din for den har offte rett.
Håper uansett at det løser seg for deg, masse lykke til!!!
lille knert
13:35 23.05.2008
Hei
kjenner meg igjen her,men lot det ikke gå så langt. det bare knyter seg i magen når jeg leste det. Jeg føler med deg.. jeg er HELT enig i det lille knert skriver over her. Du må bare sette foten ned å få en stopper på det. Det er gått altfor langt som det er. jeg får lyst til å fille riste den kjæresten din,det er som han skal gjøre deg sjalu,måte på egoist!!
Anonym
01:15 24.05.2008
Nei, du er ikke urimelig. Jeg ville blitt dritforbanna om mannen min hadde gjort det samme. Og hvorfor skulle han holde skjult for deg at han skulle skrive oppgave sammen med henne? Dette stinker lang vei... Og sitter de på kontoret hele tiden? Kanskje de tilbringer tid sammen andre steder, hva vet vel du? Jeg skriver dette av egen erfaring, jeg innledet selv et forhold til en medstudent som jeg skrev oppgave sammen med. Dette har han gjort fordi han ønsker å tilbringe tid sammen med henne. Fantastisk mann???? Fyren oppfører seg jo som den rene idioten!!!
Anonym
01:18 24.05.2008
...og hallo, var det ikke hun som forsøkte å få han tilbake tidligere? Nå sitter hun nok å gnir seg i hendene og koser seg fordi hun har fått det AKKURAT som hun vil!
Anonym
13:00 24.05.2008
Verdens mest fantastiske mann holder ikke ting skjult for deg, og handler helt uten å ta hensyn til følelsene dine.. Våkn opp!
Anonym
18:51 24.05.2008
Enig med de andre. Du har helt rett til å reagere. Han burde ha funnet en løsning på det og ikke latt det gå så langt:
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------