GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Så usikker...vente eller "hoppe i det"??
14:37 20.05.2008
Overskrifta sier vel litt... Jeg og sambo ønsker oss veldig "en liten en",og vi skal iløpet av høsten begynne å prøve. Gleder oss veldig!:)
Men nå har jeg blitt litt usikker på dette prøvetidspunktet-kanskje vi skal begynne å prøve NÅ? Er så mange faktorer som spiller inn,her er noen punkter jeg tenker mye på for tiden:
*Litt tidlige enda siden vi bare har vært sammen i 10mnd.
*Vi kan begynne å prøve nå,for det KAN jo ta litt tid før spiren sitter.
*Jeg begynte i ny jobb for ikke så lenge siden,og har litt lyst til å ha jobbet der en stund før vi prøver...samt jeg jobber under veldig spesielle omstendigheter,og må nok si ifra med en eneste gang til sjefen når jeg blir gravid.
*Vi er begge klare for dette,selv om vi bare har vært ilag i 10mnd'er (kjent hverandre lengre enn det da),og bodd ilag i 8 1/2 av dem.
*Vi planlegger også ferietur iløpet av september,samt får oss snart en liten hundevalp...kanskje greit å få unna ferieturen + at valpen har blitt litt eldre??

Vi SKAL iallefall prøve til høsten,det er vi fast bestemt på,men vi har litt lyst til å begynne allerede nå,men det er jo en god del ting som holder meg igjen... Hva tror Dere?? Er det kanskje greit å vente til høsten? Eller skal vi hoppe i det nå...for det kan jo ta tid før "ting" klaffer...
Æsj,er så usikker :/
Anonym
Sv: Så usikker...vente eller
19:14 20.05.2008
Jobben må jo ta hensyn uansett,så den biten syns jeg ikke du skal tenke på.Hundevalpen ville jeg ha venta med.Det tar på og gå gravid(dersom en får plager)og når babyen endelig er komt i hus,så bruker en hele sin tid og krefter på babyen,og en valp er som og ha en baby i hus,og da blir det jo nesten dobbelt opp.Jeg har sambo som reiser i jobben,og med 100 % arbeid og en gutt på snart 7 år,så er det vanskelig for meg og gi hunden de lufteturene den trenger(enklere når de er i vogn/ungen altså :)) )så hunden må ofte gå noen dager uten skikkelig luftetur når sambo er borte.Men om dere 2 er villig til og gi 100 %,så er det jo dere 2 som bestemmer når ting skal skje.Valpen trenger pass når det er ferie tid,kanskje kennel kan bli stressende for en liten en,vi er heldige med gode naboer som gjerne passer hunden.

Så til prøvingen av baby,10 mnder er ikke lenge,men når er egentlig tiden rett????Jeg har ett havarert samboerskap bak meg etter 10 år,der vi har en unge ilag(ble slutt da min sønn var 5)Har nå ny sambo(sammen siden des 2006) vi planlegger ny baby,men tar det etter ferien(juni)da jeg ikke vil ha mensen under ferien(har spiral nå)og sist jeg skulle bli gravid gikk det 1 år,kan jo ta mindre tid nå med ny mann,men hvem vet,kan jo være meg det er noe med.

Så,lag god mat til din kjære og prat litt om det,så finner dere snart ut om tiden er nå eller litt senere.Lykke til :))))
snartskalviog
19:36 20.05.2008
Hei du! Vil bare si en ting ang. valp:

Hvis dere virkelig ønsker dere valp, så anbefaler jegdeg med å vente til valpen er iallefall 6 måneder før du blir gravid. Da er valpen kommet over den værste ungdomstiden når du først får barn.
Jeg har en del bekjente som har fått barn når hunden var 9 mpneder og 11 måneder(altså blitt gravid rett etter de har fått valpen), noe som har ført til ektremt ulydige hunder. Rett og slett fordi en graviditet er slitsomt, og når du først får ungen så er nok ikke hunden første prioritet(noe den trenger å være iallefall til den er litt over året.
Vi har to hunder(en på litt over 1 år og en på 11 uker). Vi planlegger også graviditet. Pga valpen skal vi iallefall vente til oktober, men tror vi kommer til å vente helt til mai neste år.

Lykke tl!
Skrulla86 - SnartKlar!
14:23 26.05.2008
Takk for svar :)
Jeg er fremdeles like usikker,og begynte derfor på p-pillebrettet igjen etter siste mens...
Ang.det med valp. Vi har allerede bestemt oss for at den valpen skal vi ha...nå har vi også hund fra før av,og er godt klar over hva en valp krever. Valpen kommer i hus i begynnelsen av juli. Her har hunden allitd vært en del av familien,og den er med på ferier. Men det er vel kanskje greit å vente til høsten med å bli gravid med tanke på valpen...
Ang. jobben,så er det nok akkurat det samme :p Tidspunktet der er ikke så nøye-må fortelle dem det med en gang uansett... Er bare det at jeg ikke har jobbet der så velidg lenge enda...

Ang. at vi ikke har vært ilag så lenge...nei,10mnd'er er jo ikke så lenge,men vi har kjent hverandre ganske mye lengre enn som så,og vi har snakket om baby helt siden vi ble ilag. Det har ikke vært aktuelt å prøve før nå i senere tid. Er jo veldig greit å faktis ha vært sammen en stund før man tar det steget,og vi hadde i utgangspunktet sakt at etter 1år sammen,så er det mere aktuelt å få barn sammen-enn etter bare 3-4mnd ilag. Men for vår del,så betyr det "antall måneder sammen" ikke så veldig mye. Vi er begge 100% sikker på at det er dette vi vil,og vi vil gjøre det sammen.

Uansett...jeg sitter her med en så utrolig god spenning og lyst til å begynne,men usikkerheta spiser meg opp! Men nå er det jo ikke såååå lenge til høsten kommer heller...så kanskje jeg bare skal legge disse tankene bort,nyte sommeren,samboeren,og hundene,så VIPS er høsten her..og prøvingen kan komme i gang. Ja,det er vel det beste.....*-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------