GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

Søsken på samme rom. Noen med erfaring?
 18:33 20.05.2008
Vi har bare to soverom her vi bor og har nå ei jente på 3 mnd og ei på to år. HUn største har hatt eget rom siden hun var 6 mnd og det er så deilig. vi har lyst at hun minste og skal ut av vårt soverom når hun er rundt 5-6 mnd gammel. Hvordan har dere gjort det for å venne de til å sove på samme soverom? Hvordan har det gått når den minste skulle ha hatt mat (om hun ikke blir vent av med mat med en gang). har den største og blitt mye våken?

del erfaringer med meg:)
mamma til to jenter...
Sv: Søsken på samme rom. Noen med erfaring?
 21:10 20.05.2008
Mine deler rom, de startet vel når minste var ca 10 mnd og eldste 3. Vi var ferdig med nattmat så det var ikke noe problem.
Men det hende ikke så sjelden at en av de våkner i løpet av natten og de har faktisk aldri vekt hverandre hitil.
Legging er litt mer styr, eldstemann må sovne før vi kan legge den minste, eller vekker han lillesøster. Dermed tar leggingen litt lang tid, han er ikke alltid den raskeste til og sovne og hun legger seg litt for sent.
Men heller det enn og få rommet vårt tilbake selv:-)
ariel78
Sv: Søsken på samme rom. Noen med erfaring?
 22:39 21.05.2008
Det er 2 år mellom mine, og de flyttet på samme rom når minste var ca 9 mnd og ferdig med nattmat. De har ikke vekket hverandre midt på natten unntatt noen få ganger når eldste har hatt nattskrekk anfall (og dermed skreket høyt i opptil 20 minutter!) Da har vi bare tatt minsten inn i vår seng mens en av oss tar oss av eldste.

Legging var vanskelig til å begynne med, for de fyrte hverandre opp og det ble kaos, så jeg begynte å legge dem en og en, men minstemann brukte lang tid på å sovne, så eldstemann kom for sent i seng. Jeg var veldig nær ved å gi opp og gi dem hvert sitt rom. (Vi har plass, men jeg har ønsket at de skal bo sammen siden de er tett i alder og koser seg sammen.)

Nå har vi imidlertid fått dreisen på det. Storesøster har skjønt at hun må slutte å tulle for ellers kan de ikke sove på samme rom, og hun sovner stort sett fort mens lillesøster turner videre rundt i sengen sin... Det hender fortsatt at det blir litt ablegøyer, men da setter jeg noe i mellom dem (en stol med et teppe over eller noe sånn) så de ikke ser hverandre så godt, og da sovner de fint.

Stort sett går det helt supert!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------