Det er 2 år mellom mine, og de flyttet på samme rom når minste var ca 9 mnd og ferdig med nattmat. De har ikke vekket hverandre midt på natten unntatt noen få ganger når eldste har hatt nattskrekk anfall (og dermed skreket høyt i opptil 20 minutter!) Da har vi bare tatt minsten inn i vår seng mens en av oss tar oss av eldste.
Legging var vanskelig til å begynne med, for de fyrte hverandre opp og det ble kaos, så jeg begynte å legge dem en og en, men minstemann brukte lang tid på å sovne, så eldstemann kom for sent i seng. Jeg var veldig nær ved å gi opp og gi dem hvert sitt rom. (Vi har plass, men jeg har ønsket at de skal bo sammen siden de er tett i alder og koser seg sammen.)
Nå har vi imidlertid fått dreisen på det. Storesøster har skjønt at hun må slutte å tulle for ellers kan de ikke sove på samme rom, og hun sovner stort sett fort mens lillesøster turner videre rundt i sengen sin... Det hender fortsatt at det blir litt ablegøyer, men da setter jeg noe i mellom dem (en stol med et teppe over eller noe sånn) så de ikke ser hverandre så godt, og da sovner de fint.
Stort sett går det helt supert! |