GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

90+

Dette er forum for deg som veier mer enn 90 kilo. Her kan dere diskutere hva dere vil, så lenge "inngangsbiletten" er der, nemlig at du veier mer enn 90 kilo! Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede.
Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder. Vi har fått inn flere historier fra både sinte og fortvilede damer som vi vil legge ut under en egen avdeling på "minhistorie" Så fyr løs!

Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som har fått beskjed om å gå ned i vekt, under graviditeten???
20:44 20.05.2008
Legen har gitt meg beskjed om å gå ned, og i allefall ikke legge noe på meg, nå når jeg går gravid!
Har gått ned 3 kg, takket være kvalme, å i morgen er jeg ca 3 mnd på vei!
Jeg har på de andre 4 svangerskapene lagt på meg mellom 16-20kg, å er livredd for å gå opp i vekt denne gangen!
Nå er jeg kommet på det stadiet, at det faktisk er godt med mat igjenn, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare det!
Med de andre, gikk jeg ned 20kg de første 5 ukene etter fødselen, så jeg skjønner ikke helt problemet??!!
Blir helt kokko av legen jeg!!
Cili73
Sv: Noen som har fått beskjed om å gå ned i vekt, under graviditeten???
21:12 20.05.2008
Tror jeg hadde bedt legen om å ryke og reise om jeg var deg. Man skal IKKE slanke seg under en graviditet!!
Anonym
21:12 20.05.2008
Gå ned i vekt under svangerskapet???? Har jeg aldri hørt om før!!! Ville kanskje tatt kontakt med jordmor og hørt hva hun sa..Jeg fikk beskjed om det ikke ville skade om jeg gikk ned i vekt ETTER svangerskapet jeg da!!
Anonym
23:52 20.05.2008
JEg var faktisk med legen da jeg fant ut att jeg var gravid :) Da tok jeg opp det med vekta med en gang testen ble positiv, jeg fikk streng beskjed om att man skal ikke slanke seg når man er gravid og skal ikke tenke kilo! Man skulle nyte graviditeten, eneste jeg skulle være obs på var matvarer/drikker med høyt sukkerinnhold!
Mjupsi-1SA.
10:13 21.05.2008
Min lege står fast på at jeg SKAL gå ned noen kg, eller ikke legge på meg!
Blir tullete av og gå å tenke på hva jeg skal spise/ikke spise!
Stakkar minien da, han vil jo bare ha god mat.. hehe
Holder meg unna sjokolade og potetgull da, jordmor sa jeg ikke måtte drikke så mye juice nå når jeg er gravid, men jeg liker det ikke ellers!
Hun er forøvrig enig med legen om at jeg ikke burde gå opp i vekt!
Jeg er ganske lita da, 157, og veier 92, 96 før graviditeten, så bmien er ganske høy!
Har veldig gode blodprøver, og godt lager med vitaminer og mineraler i kroppen, så de mener det ikke er skadelig!
Men jeg spiser det jeg vil alikevell, orker ikke gå å være kvalm, forde jeg ikke skal spise usunt!! ;)
Anonym
11:35 21.05.2008
Jeg har gått ned ca 3 kg i løpet av de første 10 ukene. Da jeg fortalte det til legen min, fikk jeg beskjed om at det var IKKE bra. Man skal ikke gå ned i vekt når man er gravid, sa hun...
Anonym
19:53 21.05.2008
Jeg var veldig fornøyd med meg selv når jeg så at jeg kun hadde lagt på meg 13 kg iløpet av svangerskapet, men den gleden var kortvarig! Var hos JM for første gang i går (litt sent ute, men har vært hos lege ellers) og hun var så forferdet over at keg ikke hadde tatt glukosemålinga:/ "For jeg var jo ikke så høy for vekta mi" FY F! følte meg skikkelig feit der jeg satt, også begynte hu å spørre meg grundig ut om spisevanger og sukkerinntak, skulle tro jeg var på randen til bælfeit!

Jeg skjønner at glukosemålinga er vanlig å ta og at det er for mitt eget og barnets beste, men måten det ble sagt på var skikkelig leit:( Jeg var jo så stolt med tanke på at jeg lett går opp i vekt, og at min søster slet mye med masse ekstrakilo under svangerskapene sine, men så fikk jo slengt i trynet at jeg var "lav for vekta mi" Takk skal du faen meg ha:'(
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
20:14 21.05.2008
Hehehe, æ e nok å før lav til vekta mi! LOL
Jm mente at jeg ikke skulle gå ned i vekt, men holde meg stabil, men det er jo akkurat det samme som å gå ned jo!
Dessuten MÅ jeg ha sjokomelk, hobby og litt firkløver av og til... Ellers blir æ gal!!!!!
jaja, æ bryr mæ egentlig ikke, får ta mæ en nutrilettkur når jeg er ferdig og amme... hehehe
Cili73
22:18 22.05.2008
Hehe, er ikke griet med sjokosuget nei, veit sjøl at jeg ikke er flink nok til å si nei til meg selv ang sjokkis, men tenker som så at det er bedre at jeg spiser litt sjokkis enn at jeg er sur og grinete hele dagen fordi jeg ikke får det:p
Garfy^^med_Alex^^_Høygravid!
21:57 27.05.2008
Enig med deg, dessuten får sjokoladepudding meg til ikke å være kvalm... hehe
Tror ikke min unge leger har peiling på hverken kvinner eller graviditet.... er visst hans første.. hahaha, stakkar liten!

Cili73
Cilimed nr5 i magen
15:24 5.06.2008
Det er sant at man ikke skal slanke seg når man er gravid.
Når det er sagt så er det heller ikke slik at man bør unnskylde et usunnt matinntak fordi om man er gravid.
Jeg erstattet snop med frukt, men det var jo nesten like ille siden det er masse sukker i frukt også.
Utover det så levde jeg veldig sunt, mere enn før jeg ble gravid. MEN jeg fikk svangerskapsdiabetes og måtte være 100% flink på slutten. Alikavell var jenta 3140 gram til tross for at hun kom 5 uker før tiden.

Jeg la på meg ca 6 kilo og alle disse pluss noen flere er borte nå 3 uker etter at hun kom til verden. Veldig fornøyd med det selvfølgelig, men har fortsatt masse igjen...
De får vi ta etterhvert. Skal ikke gjøre noe som kan sette ammingen i fare nå i alle fall.

Lev sundt og kos dere litt i helgene, da er det mye enklere å holde ut midt i uka :-)
Bjørnen Collargol
16:20 5.06.2008
Man skal ikke slanke seg som gravid, men det er ikke det samme som at det er fritt fram å pøse på med fett og sukker. Man skal passe på kostholdet og vekten, spesielt når man er overvektig fra før (og sannheten er jo at de fleste av oss er overvektige fordi vi har spist for mye). Poenget er ikke å gå ned i vekt, men å begrense _vektoppgangen_ mens man er gravid. Synes ikke du skal tenke så mye på det legen sa, eller bekymre deg. Vær glad for at du har matlyst igjen, men spis normalt og fornuftig.
Lemonia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------