GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
Fløtegratinerte poteter :)
01:12 21.05.2008

Fløtegratinerte poteter

inngredienser:
6 poteter (etter behov)
salt
pepper
muskattnøtt
krem fløte
ost
løk

fremgangsmåte :
skrell potetene og løken skjær de i skiver. legg ett lag med potetskiver i den ildfaste formen og litt løk (etter behov) strø over salt, pepper og muskattnøtt. dekk laget med ost. begynn deretter på neste lag med poteter, løk, krydder og ost. bruk så mange lag du trenger for å fylle opp formen din (som regel 3 lag). husk ost på toppen også. hell deretter over 3dl kremfløte.

stekes på 175 grader i ca 40 -45 min. (kommer an på din ovn)

Samboeren min digger denne :)
MadKiss*Jente i magen*
Sv: Fløtegratinerte poteter :)
07:58 21.05.2008
Omtrent sånn jeg også lager fløtegratinerte poteter.... Men jeg har også i litt hvitløk! Knallgodt!!!!! :-) Bør prøves...
Bie&babylove:-)
Sv: Fløtegratinerte poteter :)
11:05 21.05.2008
Jeg lager dem stort sett som deg, men med hvitløk i tillegg. Men istedet for å ha alt rett i en form pleier jeg å blande det i en gryte og småkoke 10-15 minutter. Så er det bare å ha i formen, strø på ost og gratinere et kvarters tid. Mye raskere og enklere hvis man har mange ting som skal lages i ovnen på en gang, og på ulike temperaturer. Er jo mange som lager fløtepoteter til stek e.l. :-)
Lemonia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------