GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Hus og Hage debatten

For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Noen med litt mer estetisk sans enn meg????
11:23 21.05.2008
Vi driver å bygger ut + skal restaurere huset noe, slika t vi får større bad og kjøkken og flere soverom og en tv/peise stue. Alt dette skal jo ha farger og interiør som gjerne står i stil til hverandre og der begynner jeg å komme litt til kort, kan fort bli veldig kjedelig med meg. Vi har ikke så mye penger så vi må tenke kreativt. Vi er egentlig glad i en litt "gammel",bonderomantisk stil. Stua vår er i cafe latte farge og med bombay møbler (andre møbler med ca samme farge). Har lyst til at den tonen skal gå litt gjennom hele huset slik at det blir stilrent, men ikke kjedelig. Kjøkkenet vårt er dog blått,men det er en blåfarge vi ikke synes skjærer så veldig med stua. Gangen er grønn og den skal det definitivt gjøres noe med. Så alle mulige tips og råd tas i mot med takk:):):)
tussemor5
Sv: Noen med litt mer estetisk sans enn meg????
10:27 26.05.2008
Lei inn en interiørarktiekt! Det høres "snobbete" ut, og mange tror at det resulterer i en upersonlig stil, men sannheten er en helt annen. Interiørarkitekten har masse erfaring med og bruker mye tid på å forstå kundenes stil og smak. Målet for en dyktig IA er å gjøre det perfekt for kunden sin, ikke seg selv. Videre har personen sett en hel haug med ting vi andre ikke har tid til å gå og se på, og du sparer således ganske mye tid på å la henne/ham fortelle hvilke løsninger som finnes for å best utnytte plass, få et helhetlig inntrykk osv. I tillegg er de flinke til å megle mellom ektefeller, og finne løsninger begge liker ;-)
Og sist men ikke minst: IA har innkjøpsavtaler med de fleste butikker. Altså sparer man stort sett inn utgiften til IA på ting man uansett kjøper inn.
Anonym
12:39 28.05.2008
Vet du hvor mye en sånn interiørarkitekt koster????
tussemor5
01:01 3.06.2008
Drit i en interiørarkitekt, dette greier dere superfint selv! Hørtest jo fint ut allerede, pass på å bryt litt bare, ikke la alt vere samme dralten gjennom hele huset. Det gjorde vi, også på et smalt budsjett, og vi angrer noe nå, har ikke kjøpt så mye møbler ennå , har vitrineskapet i bombay, å sofabordet vi også, så skal vi ha malte " franske " vitrineskap på spisestuen,(jysk 1800 pr stk,maler de selv og kjøper glassknotter) og et mørkt spisebord med ikea spisestoler, i henriksdal med slikt hvitt trekk.
Jeg vil pusse opp igjen da, hater fargen vi valgte på stuen, cappucino, den var så fin om sommeren når vi malte, men om vinteren blir den slik skitten rosalilla farge. Har egentlig lyst å legge hvitmalt brystningspanel, og en litt fancy tapet ovenfor.. men min kjære blånekter.. =) jeg også elsker denne landlige rustikke romantiske franske stilen..
Men de jeg skulle si at det er så mye man kan gjøre selv.. Med litt maling, en tur på et bruktmarked, man kan finne så mye kult.. Ikke vær så redd for å bruke litt farger heller. . Var på besøk hos et par i 50 årene, de hadde malt kjøkkeninnredningen sin i lavendelblått.. det var faktisk helt nydelig.. jeg kunne aldri hatt det selv men, fint var det..=)
trallatausa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------