GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Gravid i 7ende uke!!!! Hva skal jeg gjøre?? Alt irriterer meg med samboern!
 12:59 23.05.2008
Jeg fant ut at jeg er gravid for snart 2 uker siden! Og jeg og min kjære har vært sammen i bare nappe 4 måner! Vi har flyttet sammen nettopp så en graviditet kom som et "sjokk". Men nå har sjokket lagt seg og vi gleder oss til nurket ska komme hvis alt går bra! Men jeg sliter! Alt samboeren gjør irriterer meg,jeg går med ett konstant "sinne" inni meg! Vet jeg ikke skal hakke på ham hele tiden og sier til meg selv at jeg må skjerpe meg men jeg har mistet kontrollen over humøret! Mange ganger lurer jeg på om jeg har mistet følelsene mine for ham men jeg var jo hodestups forelsket for en måned siden så kan ikke skjønne at det går så fort over! Jeg klarer ikke at han tar på meg engang,ikke vil jeg kysse og hvertfall ikke sex! Det byr meg rett og slett i mot! Er jeg unormal?? Går det over?? Jeg er bekymret,for en snillere mann kan man ikke finne! Og jeg har ikke vært inne på tanken på å stikke så tenker jo det må være hormonene. Men trenger noen oppmuntrende ord fra andre som har erfaring med dette! Er egentlig ei meget livsglad og blid jente! Har du hatt det sånn eller har du det sånn?? Hjelp meg!!!!!! Har du noen oppmuntrende ord til meg?? Takk! Klem...
Eileen27
Sv: Gravid i 7ende uke!!!! Hva skal jeg gjøre?? Alt irriterer meg med samboern!
 22:16 25.05.2008
Det går over, bare tar litt tid:)
Mye som irriterer vettet av meg hos min kjære også, spesielt måten det knaser på når han spiser, ånden.. hehe.. mye... Alle lyder og lukter som ikke er behagelige...:)

Det kommer seg, det er hormoner...ikke sant folkens?
Begynn å gjør noe annet, trening er vel bra for aggresjon og litt slike ting:P kanskje du føler deg bedre da og vil kose med han også?
kanskje jeg burde prøve det selv:P

Lykke til videre:D
FruBoger
 22:24 28.05.2008
Takk for gode ord FruBoger!!! Godt å høre at jeg ikke er alene... Jeg trener et par dager i uka men alt bare ramler sammen når jeg kommer hjem! Men satser på at det går over!! Han er jo bare snill og god! Jeg er bare ikke vant til å gå rubdt å være så sinna for ingenting! Det ligger liksom å lurer sinne hele tiden!! Hehe..kjenner igjen det du sier om lyd og knas og lukt ja... Håper det bli bedre etterhvert! Når de 3 første månene er over... Lykke til vidre du også ;)
Eileen27
 21:20 29.05.2008
litt sint for ingenting blir du vel innimellom:o)
mohahahaha

hilsen turbo
Anonym
 22:51 29.05.2008
Nei det kan itj æ skjønn kor du får fra Turbo !!!!! Mohahahaha Kose dæ no ;)
Eileen27
 13:16 6.06.2008
jeg merker også at jeg er irritert og sånn...stakkar samboer..noen ganger føler jeg til og med at jeg er irritert på han. og jeg vet ikke hvorfor. det er bare er sånn.. stakar han er jo så god og snill, og jeg føler meg som den surpompen uten grunn...
tenkte ikke at det skulle være slik når jeg ble gravid. men forhåpentligvis går det over, også kan man le av det etterpå :)
ceciliepepilie
 23:54 9.06.2008
Ja æ å kjenne at æ e irritert på han men veit itj koffor! Ja det kan itj vær enkelt å vær mann oppi det her hormon styret heller nei :) men no e det jo my som skjer i kroppen vårres så vi e litt unnskyldt! Trudd ikke æ skull bli sånn æ heller men som du si : forhåpentligvis kan vi flir av det hele om ikke så leng!!!! Klem
Eileen27
 05:48 31.07.2008
Ha ha ha, jeg kjenner meg såååå mye igjen!!!
Du er nok IKKE alene, selv om du føler det sånn:-)

Jeg er i uke 13 og denne sommeren har virkelig vært en test på forholdet vårt! Jeg har vært en skikkelig bitch!!!!
Ikke bare har samboeren min irritert vettet av meg, men jeg har ikke vært noe glad. Har rett og slett følt meg deprimert til tider.

Men det blir nok bedre, håper jeg. Jeg er litt blidere nå (selv om han sikkert ikke merker noen forskjell). Så du får trøste deg med det og at du ikke er alene:-)
Jeg har en venninde i Sverige som er høy gravid, da jeg var helt på bunn og følte meg skikkelig bitch ringte jeg henne for råd. Og hun kunne fortelle at det var heeeeelt normalt, og da føler man seg ikke så slem allikevel.

Tenk på alt vi skal igjennom med kroppen vår. Det lages jo faktisk et lite mennske inni der. Og hva gjør de? Ikke så veldig mye, enda...:-))

Hvis det ikke blir bedre kan man gå til psykolog. Det har jeg tenkt til hvis det blir helt utholdlig. Redde det som reddes kan:-))

Lykke til!!!!!!!!!!!!!
Et lite nurk i magen!!
 12:49 1.08.2008
tusen takk for støttende ord men nå har barnefaren gjort det slutt med meg så det hjalp visst ikke at jeg var gravid og ustabil! Han klarte ikke å bruke det som en "unnskyldning" for meg tydligvis!!! Men uansett godt å høre at jeg ikke var alene om det :)
Eileen27
 12:24 1.09.2008
Nå ble jeg glad gitt...
er i uke 8 nå og siden vi kom hjem etter sommerferien har humøret mitt ødelagt hver dag her hjemme...
Blir jo sint bare han koker potetene feil.... huff... jeg vet d er teit, men klarer liksom ikke holde d tilbake.... ler mens jeg er sint nesten... huff... er jo helt manisk.
Men det er bare mot samboeren min, rare greier. Men godt å høre at dette er vanlig da. Så vi får bare holde ut og håpe det blir bedre snart.
Har jo også kutta ut røyken når jeg fant ut at jeg var gravid og regner med dette gjør humøret enda værre.... hehe

Takk for at dere deler deres erfaringer og hjelper oss andre til å forstå hva som skjer.
Chikita
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------