GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
Kake til diabetiker
09:51 26.05.2008
Har noen en kjempe god oppskrift til diabetiker? Vi skal ha gjester og har ikke noe idee hva skal jeg servere. Kan noen hjelpe??
Anonym
Sv: Kake til diabetiker
10:56 26.05.2008
Generelt sett kan du bruke de fleste vanlige kakeoppskrifter, og bytter ut sukker med søtningsmiddel (følg anvisningen på pakken i forhold til mengde). Den eneste forskjellen er at hvis du skal piske eggedosis må du skille eggene og vispe eggeplommene med søtningsmiddelet og stivpiske eggehvitene for seg.
Jeg tror uansett jeg ville unngått kakeoppskrifter og heller prøvd meg på noe annet. Hva med f.eks. vafler, med minimalt med sukker og gjerne litt grovere mel? Fruktsalat med kesam eller lettiskrem (Diplom har en vaniljeiskrem som faktisk er veldig god) er jo også alternativer.

Jeg har forøvrig diabetes selv og føler ingen spesielle diabetikeroppskrifter. Jeg spiser helt vanlige kaker. Nå har jeg type 1, dvs at jeg tar insulinsprøyter, så det betyr at jeg egentlig kan spise det jeg vil og regulerer hvor mye insulin jeg tar i forhold til sukkerinnholdet. Hvis gjesten du skal ha derimot er type 2-diabetiker blir blodsukkeret regulert gjennom kosten heller enn ved insulintilføring, så da er det mye viktigere hva man spiser.
Lemonia
Sv: Kake til diabetiker
11:55 26.05.2008
Hei!
Takk for svar, jeg vet det er ikke nødvendig med kake. Men jeg vet at hun liker kaker derfor vil jeg gjerne bake noe godt for hun. Hun tar sprøyte hverdag, skal prøve å bruke søtningsmiddel :0)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------