GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Pappa debatten

Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
håper på en manns synspunkt! litt langt men..:(
01:30 27.05.2008
må bare skrive inn her å få luftet litt her.. handler om kjærestn min..
vi har en sønn på tre mnd. han er noe av det beste som har hendt meg.. men kjærestn min virker så j***** likegyldig til alt. er dette normalt eller? da jeg var gravid, festet han nesten hver helg, fredag å lørdag. til og med da jeg nermet meg termin. jeg sa til han at han måtte roe seg litt ned da.. .enn om jeg måtte dra, å han var full.. da fikk han ikke være med på fødsel.. og det såret meg egentli mye. for jeg ville jo ha han med. d ble fødsel natte etter terminen. han hadde drukket tidligere på kvelden, ikke så mye men,,

nå fester han fortsatt hver helg.. om han er sammen med den nye familien sin, så virker det som han kjeder seg. ikke sier han noe heller,. sitter foran dataen på kveldene og sovner som regel.. ofte etter at han har spist middag.. da vekker jeg han når jeg skal legge meg.

men det er jeg som steller gutten, jeg som lager mat, jeg som leker med han, jeg som går turer, jeg som legger han.. han har lagt ham ned en gang etter han ble født.
han er blitt helt likgyldig. jeg spurte han i dag når han ville være sammen med oss da.. å finne på noe å kose oss ol. men d gjorde han jo i ukedagene. i helgene ville han være sammen med gutta!!

er det normalt at en nybakt far fester hver helg eller?
han sier han er sliten når han har vært på jobb om dagene.. ok greit sier jeg, men jeg er også sliten av våken netter osv. han sover jo bare da. men han tror ikke det går an å bli sliten av å være hjemme. men det er jo en del husarbeid som må gjøres fordi.

skal snart flytte i et hus nå, vet ikke om det er verdt d. selv føler jeg at jeg ikke orker å bo sammen med han når ting er sånn. har snakket mye med ham om dette. men han blir bare sur, forsvarer seg og giddeer ikke og høre. er det jeg som her tett eller?
prøver og gjøre ham fornøyd me alt, men nå er det ikke så mye som et takk eller noe. blir veldig frustrert. sieer ting som sårer meg hele tiden.
når jeg har snakket med ham om dette, så sier han at jeg ikke må legge på meg det, ikke bry meg, men hvorfor sier han slike ting da? at jeg må ta ansvar, at han ikke stoler på meg, at jeg er tykk, osv..

trodde vi skulle få det fint etter at lillegutt kom til verden, men ting har blitt værre. han er helt likegyldig, sier ting som sårer, tilbringer heller en dag med kompiser å drikking enn å være sammen med oss. spurte han en gang om jeg kunne dra til en venninne av med en liten tur. da måtte jeg ta med meg gutten, for han skulle kansje til noen kompiser. time will shox svarte han med..

hva skal jeg gjøre? er skikkelig lei av å være såret å lei meg å bo sammen med en som bryr seg så lite. men håper det vil fungere ogsåå, for gutten sin del.. vil jo at han skal bli kjent med pappan sin, samma at pappan får oppleve og se alt det nye han gjør..

hilsen en tirst jente..:(
tonji-mi
Sv: håper på en manns synspunkt! litt langt men..:(
10:16 28.05.2008
Kjære deg, det er da på ingen måte noe DU skal måtte jobbe med for å tingene på rett kjøl. Jeg synes så synd på deg når jeg leser innlegget ditt og du flere ganger lurer på hvordan du skal kunne gjøre det bedre for ham å være pappa. Han har det jo som plommen i egget, høres det ut som! Han har fortsatt ingenting ansvar og kan gjøre akkurat som han vil, selv etter at han har fått en sønn. Jeg har dessverre ikke så mange konkrete tips utover at dere må få igang kommunikasjonen og at noen må få nn i hodet til denne gutten som er ditt barns far at han faktisk har et ansvar nå som han har fått en liten sønn. Det er fælt sagt, men utifra det du skriver virker han ikke som foreldremateriale i det hele tatt når alt han bryr seg om er å være ute med gutta og feste. Det KAN jo hende han er altfor redd for alt ansvaret barnet medfører, men da må han jo støttes (av sine foreldre eller deg eller noen han stoler på) sånn at han kan prøve å komme seg inn i papparollen.

Det høres ut som en veldig lei situasjon å være i, men for meg virker det mer som han trenger et ultimatum for å våkne litt, og ikke så mye dulling og kosing som det høres ut som du driver med. Han må jo få vite at du ikke aksepterer at han oppfører seg sånn når dere har fått barn! Han høres dessverre ut som en svært usympatisk fyr... Sorry.
Anonym
20:16 19.08.2008
Blir flau på mannfolkenes vegne når jeg leser om han. Dette er tydeligvis en latsabb uten like.
En som absolutt burde få et ultimatum. Tydeligvis ikke klar for familielivet, og da burde han ikke fått barn heller. Men det har han nå fått, og da får han ta seg sammen.
Klarer han ikke det, så hiv han på dør.
Hilsen Pappa som tok seg sammen.
Anonym
23:39 23.08.2008
Ultimatum er en god ide!
Papageno
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------