GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 2.trimester

Her kan dere diskutere hva som er bra produkter å gå til innkjøp av i denne perioden av svangerskapet. F.eks: gravideklær på nettet, hvor er de bra stedene?Aktuelle ting i 2.trimester
Ull til høstbabyen
11:47 30.05.2008
Hei!

Noen som har erfaring om hvilke merker ullbodyer/strømpebukser som har god kvalitet og hvilke man bør styre unna? Og er det store prisforskjeller? Får baby i september, så da er det liksågodt å ha ulltøyet klart! :)
høstspenning
Sv: Ull til høstbabyen
11:41 3.06.2008
Du vil nok oppleve at butikkene er temmelig utplukket på dette nå. Dessuten er det ofte lurt å vente å se hvor stor babyen er. Du har masse tid til å handle når den kommer og du har fri, bare kos det.

Du får mange dyre merker med ulltøy, men av billige har jeg best er faring med Cubus sine 2 serier, de har en litt tykkere med bomull på innsiden (noe jeg synes er en fordel), og en veldig tynn som er bra når de ligger mye i vogn og veksler mellom inne og ute.
Byåsen - termin 27. sept
19:27 5.06.2008
hei hei!

eg har blitt anbefalt å ta en tur på sparkjøp der skal dei vist ha gode ullbodyer. Du kan også bestille dei på nett:)
Janni85
21:29 5.06.2008
Takk for tips, jenter! :) Skal sjekke ut både Cubus og Sparkjøp, men jeg er enig.. Har jo ganske god tid... ;)
høstspenning
21:45 8.06.2008
Jeg synes nøstebarn er det beste!
gravid!!!
18:44 9.06.2008
Oj, ser på hjemmesida til Nøstebarn at de ikke koster så mye mer enn Sparkjøp, Janus osv.. Hurra! Og så så fine ting!! Hurra igjen!! Takk for tips!
høstspenning
21:47 11.06.2008
Likte veldig godt Nøstebarn sin mix av ull og silke. Holdt seg fint i vask også. Skal garantert handle der men venter til han er født og jeg ser hvor stor han er.
allegodetingertre
21:23 1.07.2008
heisann

Har tre ull barn selv og synes det er veldig greit med det som kan vaskes i maskinen. Det kan ikke nøstebarn sine, de blir hull i ganske snart, med de er veldig gode på dresser, kjoler, spoarkebukser og sånt. Anefaler deg å ta en titt på krokofanten.no, de har mye fint og god kvalitet, har også god erfaring med sparkjøp og janus. Får du jente har jeg endel bodyer fra disse jeg har nevnt, kjole fra nøstebarn, sett med jakke og bukse i krinkle ull serien til janus ol til selgs, str 62 det meste....
hildus
21:46 10.07.2008
Hei hei. Jeg er også en ull-fan og alle barna her har ulli forskjellige varianter til forskjellig behov på høst og vinter. er nok aller aller mest glad i Cubus sin serie med bomull innerst (jeg har klø-barn..) Har også veldig god erfaring med Tom og Trine-ulla fra sparkjøp, en er veldig rimelig og har utrolig god kvalitet! Nupper ikke og ikke kryper den heller. Cubus`en kan nuppe noe etter et par gangers vask (men jeg har vært så fornøyd med selve plaggene at det har ikke brydd meg nevneverdig..) Nøstebarn sin silkeull synes jeg dessverre ikke like mye om som masse annen "kløfri" ull. Har mange plagg i den serien og men som sagt så klør mine barn lett og derfor fungerer denne ikke like godt her i huset.Dessverre- for de silkebodyene etc er rålekre synes jeg. Og mine har krympet i vask (på 30 grader ullprogram.. mistet fasongen osv. Har helt ny maskin men mulig det er noe galt med den altså, men den krymper ikke noe av de andre ullmerkene her..) Samme med ullpysjene og ulldressene derfra, de klør.. (de er imidlertid knallgode med tynt bomullsundertøy under, så det har barna her. De bruker likegodt pysjene som kose/lekedress innendørs på kjølige dager og da fungerer de perfekt. Har erfart at man trenger litt forskjellige ullprodukter og tykkelser til forskjellig bruk, egentlig. :)
nr.4 i oktober
11:11 12.08.2008
Jeg liker aller best ullklærne fra nøstebarn, og spesielt til spedbarn. De er laget av ubehandlet ull, dvs at de er ikke superwashbehandlet, og det er derfor de krymper på 30 grader i maskina.Løsningen er å vaske på kaldt ullprogram. Et tips er å kjøpe ulltøy med litt mørkere fargere, fordi flekker ofte kan være vanskelig å få bort (det gjelder ull fra alle produsenter). de stripete ullbodyenen hos nøstebarn er kjempegode, og selv om de er gandke dyre, så har de vært flittig brukt hos begge mine to. Andremann kunne arve de minste bodyene, mens de i større str var blitt utslitt (men det var av hyppig og aktiv bruk) Jeg er ikke enig i at nøstebarn blir fortere hullete en andre merker, tvert i mot.(unntaket er strømebukser og stilongser av ren ull) Jeg er også fornøyd med tom&trine og janus, og spesielt til støre barn, siden det kan vaskes på 40 grader i maskina, og større barn gjerne skitner seg til. Men jeg synes ikke ullkvaliteten er like god.Når det gjelder kløe, så har ingen av mine noen gang klaget over det, og de er vant med ull fra de var nyfødt.Tror det meste av ullundertøy beregnet på spedbarn og småbarn, er laget av kløfri ull, hvis ikke ville det vel ikke solgt særlig bra??
kreps-76
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------