Søk i:

Alle forum på BIM

I møte med Helsevesenet

Her kan du komme med hjertesukk over håpløs, eller skryte av god, behandling hos helsepersonell. Det er ikke lov å bruke navn, verken på seg selv, helsepersoner eller aktuelle behandlingssteder. Det strider mot personvern loven. Har du noe du vil ha formidlet videre til de styrende helsemakter, så skriv inn her, så skal vi formidle det videre.
flere som har litt problemer med å få svar?
11:51 5.06.2008
hei!
jeg er førstegangsgravid og alt er helt nytt! noen som har noen tips om noen nettsider eller noe som helst som svarer på dette med økonomi(har fast 100% jobb,så bekymrer meg ikke.), hvem svarer på ting man lurer på med tanke på svangerskapet?, skal man inn til lege eller jordmor mellom UL i uke 19 og til man føder? lurer på så mye..... hehe.... er vel bare naturlig.... får mye bra svar på disse sidene da:):)
Anonym
[Rapportér]
Sv: flere som har litt problemer med å få svar?
12:46 6.06.2008
Hei.
jeg er også førstegangs, så det er mye som er nytt. Jeg fant en del info om permisjon og penger på: http://www.babyverden.no/templates/Article____18861.aspx, kanskje den kan oppklare litt for deg og. Og her er det en oversikt over artikler om økonomi osv.: http://www.babyverden.no/templates/Subject____669.aspx

Ellers var jeg nettopp på nett for å finne ut det du lurer på om kontroller etter UL, og jeg fant ut dette:

* Vanligvis går du til kontroll 1 gang per måned frem til uke 32.
* Fra uke 32–36 vanligvis hver 14. dag.
* Fra uke 36 frem til du føder, ca. 1 gang per uke.

Man kan selv velge om man vil bruke lege eller jordmor, eller om man vil veksle på det og f.eks gå annenhver gang til lege og jordmor. (da tror jeg du kan finne du frem til rett jordmor/helsestasjon ved å ringe kommunen og spørre hvor du hører til hvis du ikke vet det fra før). Det er meningen at man skal få tid ved kontrollene slik at du kan stille spørsmål til lege eller jordmor om det du lurer på.

Jeg håper det hjalp litt. :)
KanJu
[Rapportér]
Sv: flere som har litt problemer med å få svar?
13:03 8.06.2008
tuuuuusen takk for svar:) hadde ikke gått til flere kontroller hvis jeg ikke hadde fått svar. så lenge den lille sparker er vel alt bra:)
Anonym
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------