GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
Noen som har oppskrift på gode å saftige brød?Å da mener jeg brød som ikke blir knusk tørre etter to dager:)
21:13 7.06.2008
Please help?
Anonym
Sv: Noen som har oppskrift på gode å saftige brød?Å da mener jeg brød som ikke blir knusk tørre etter to dager:)
13:02 10.06.2008
Særiøst saftige:
Dette er et brød som er enkelt å lage, skal ikke knaes, man slipper deig på bord og benker og fingre, det er forholdsvis grovt, og så saftig at man slettes ikke trenger pålegg på, og det er holdbart i ca en uke.

Til 3 digre eller 4 mindre brød:

1/2 pk solsikkebrød
1/2 pk kornbrød
1 kg hvetemel
1/2 pk solsikkekjerner
2 pk tørrgjær
2 ts salt
1/2 p kruskakli

Bland med
ca 15 dl varmt/lunkent vann
4 ss honning/sirup (viktig).

Rør sammen til en tykk røre. Blir det tørt tilsetter du mere vann. Dropper du kruskaklien trengs litt mindre vann.

Du kan enten heve i bollen en time, spa i former og etterheve 20 min, eller som jeg gjør: spa rett i former og hev i 40 min-en time.

Stekes på 200 gr i 45-60 minutter. De blir ganske mørke (og harde i skorpa) når de er ferdige, men de blir myke igjen når de kommer i pose.

Ser kanskje litt kompliserte ut, men jeg lover de er enkle. Og de er ekstremt gode. Som forandring kan man bytte solsikkekjernene med feks hakkede mandler, hasselnøtter, valnøtter, gresskarfrø osv.,
LisseUmmaNuddeAtteJamFåjelska
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------