GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Foreldrepenger og permisjon

Hva slags situasjon er du i, og hva slags hindringer møter du i dagens situasjon? Burde politikerne bevilget annerledes?
Hjelpes.. Hjelp meg den som kan. :)
11:21 8.06.2008
Sitter her og prøver å fylle ut "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". Håper det finnes noen snille mennesker der ute som kan hjelpe meg.

1. Går det an å velge 44 uker med 100% lønn og i tillegg ha 10 uker ulønnet permisjon?

2. Jobber som lærer. Er det mulig å få forlenget permisjonstiden da jeg har lovpålagt sommerferie?

3. Fars permisjon. Denne er på seks uker. Er de to ukene ved fødsel inkludert i disse seks ukene, eller kommer de i tillegg?

Blir veldig takknemlig for svar!
malise
Sv: Hjelpes.. Hjelp meg den som kan. :)
14:05 8.06.2008
Kan svare på noen av punktene :)

1. Du kan ha 10 uker ulønnet permisjon etterpå ja, dette avklares med arbeidsgiver. Mulig du må gi beskjed til NAV dersom dette er mens far er hjemme i pappaperm.

3. De to ukene er ikke inkludert i fars seks uker, men som et tillegg. Om han får lønn for disse ukene eller ikke er avhengig av arbeidsgiver, man har krav på fri men ikke fri med lønn - selv om de fleste arbeidsgivere gir dette idag
Anonym
Sv: Hjelpes.. Hjelp meg den som kan. :)
07:54 27.06.2008
Er det mulig for mor å ta ulønnet permisjon før far har tatt ut sine 6 uker, eller kan ulønnet perm kun skje før etter de 44 ukene er oppbrukt?
Happy happy:)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------