GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Følelseskald j.....( laangt)
12:52 10.06.2008
Sitter og skal avgjøre mitt og mine barns fremtid på en måte. Men føler meg usikker.
Skjønner ikke samboeren min i det hele tatt. Og er redd for at jeg enten har vært i dette for lenge til å klare å se klart lengre, eller er urimelig til 1000.
Han har gjennom vårt fire år lange samboerforhold vært både omtenksom og god. Veldig kosete og kjælen. Sosial med alt og alle, smilende og alltid glad. Alle liker han. Voksen og med god jobb, økonomi, hus og hjem. Alt står på han. Jeg har min egen jobb, solgte mitt lille hus og flyttet sammens hit vi bor nå. Jeg har en datter på 13 fra før, han har to på 20 og 23, sammen har vi ei tulle på 6 mndr.
Alt skulle vært fryd og gammen, men jeg er bunnløst fortvilet.
Saken er den at med jevne mellomrom har han "klikket" totalt, gjerne i fylla. Han tar seg noen øl hver Fredag, som kan bli for mange, han ønsker gjerne å prate til sent, jeg skyr det for ut fra erfaring har det kulminert i diskusjoner og krangler fra begges side. Men han blir gjerne svært forbannet. Da sparer han ikke på subjektivene, og det er helt utrolig at jeg klarer noe som helst så dum, udugelig etc. er jeg.
Barna hans skyr plassen her som pesten, og godtar ikke fars nye liv. Han møter dem uten meg, og har prøvd å få dem på andre tanker. Men de bestemmer. Jeg tror dette går innpå han veldig mye. Og det skjønner jeg godt. Det har dessverre vært fire år med mye jeg må skjønne etterhvert. Som at han blåser ut i graviditeten vist han syntes jeg var urimelig, drakk når det var helg med besøk, vekte meg i tidlige morgentimer uansett om jeg slet med nattesøvnen og trengte å sove, fordi han var full og ville ha selskap. Sov det meste av resten av helga vekk. Ble lyn forbanna vist jeg tok opp noe negativt dagen etter, brølte at han var lei av negativitet. Og det dumme er at vi har det bra så lenge ikke han gjør det han gjør. Han tok oss med ut på middag en kveld, han, meg og min datter. Mens han skulle gjøre opp regninga, sa jeg at vi kunne stoppe en taxi. Han kom aldri, vi ventet på han og ringte til han i en time. Og dro til slutt hjemover. Han hadde da dratt på en konsert??? Vi var helt tydelig ikke ønsket i lag med, enda det var familievenlig arrangement. Sånn gikk graviditet med drikking i helger, jeg som ba han stoppe, tull og tøv resten av helga med. Til dagen før julebordet 7/12- 07, da drakk han med en kompis, til sent på natt. Da han kom og la seg var han svært full, og jeg avviste han for jeg ønsket å sove, jeg hadde sovnet sent da jeg føler meg utrygg når han drikker. Han slo to stenharde slag i ryggen på meg, jeg ropte men han hørte meg ikke og slo en gang til så jeg falt ut av senga. Dette var ti min etter han la seg. Han mente i ettertid at han må ha gjort det isøvne. Vi dro dagen etter på julebord, jeg tok meg sammen, men var mest plaget av tanker om babyen, vist jeg hadde lagt med magen mot han... uff, nok om det. Han drakk, enda jeg ba han la være, da jeg var redd det skulle skje igjen. Jeg tok kvelden kl. 22, da jeg høygravid følte meg utslitt. Han kom ikke før kl 03, da satte han seg på kanten av senga, tok seg en røyk, og klikket totalt over mine beskyldninger fra kvelden før. Han kom til å finne en annen seng og ligge i, for det var livsfarlig å ligge i min. Så dro han. Han kom tilbake etter halvtimen, så han fant vel ingen seng. Da holdt han en to timers terenade om min forferdelige måte å være på. To dager senere gikk vannet, vi fikk en jente, prematur. Han fløy rundt, smilte og strålte og skrøt av den lille.Han var avdelingens underholdningsmaskin.
Og jeg ble syk, og syk, og syk igjen. Så de la meg inn. Han virket som han hadde mere lyst til å stikke av enn å støtte meg. Men han tok babyen i to dager hjemme, fordi jeg ikke fikk ha henne der.
Grunnen til at jeg måtte bli på sykehuset var at jeg ikke fikk bli frisk hjemme. Han måtte på jakt, han kunne ikke ta noen fridager fra jobb. Og jeg kunne ikke løfte babyen, på grunn av svært høy feber og verk. Men klarte det allikevel. I ettertid sier han at jeg bare skulle spurt. Jeg husker bestemt at jeg ikke bare spurte men gråt av fortvilelse for jeg var så redd for å løfte den lille i den tilstanden. I denne tiden var jeg kjedelig som ikke satt oppe og drakk litt, jeg kunne jo pumpe meg... og var alltid trøtt og syk... Nå har vi hatt dåp. Hvor han med noen kompiser tok seg noen glass Fredagen føre, det gikk greit. Min mor var kommet, hans mor var kommet. Neste morgen melder hans mor at vist ikke sønnen hans ønsket å delta i dåpen så kom heller ikke hun. Dette fikk vi klar beskjed om å fortelle han omgående. Jeg vekte han, og ba han rydde opp i det etterhvert, og tok det litt som rør fra moren hans.
Han brølte at dette var noe kokt i hop av meg og min mor. Han ropte til moren min at hun hang i en tynn tråd, og at oppførte hun seg ikke ordentlig skulle hun holde seg unna dåpen. Vi var stumme. Hva med hans mor da som ikke skulle komme, dette hadde da ikke med oss å gjøre. Mot mine beskjeder om å roe seg ned, ellers ble dåpen ødelagt, sprang han ut og brølte til moren sin, moren min, datteren min overhørte dette til rommet sitt. Noen timer senere er han bare smil og alt igjen. Jeg var så flau, at jeg nektet å bli her lengre, og tok mor og døtre med til et hotell. Der overattet vi og jeg ga klar beskjed om at jeg ble med i kirken. Vi hadde ikke fått ordnet hjemme engang til alle gjestene, siden han fløy inn og ut med kraftsalver om hva han forventet av oss til den store dagen. Min mor og datter var vettskremte over oppførselen. Han sendte senere mld. og beklaget til min mor, at han hadde tatt feil, og gitt beskjed til sine om at de måtte bare oppføre seg. Vi deltok i dåpen. Ungene hans furtet, ingen fikk beskjed om å oppføre seg. Pynten var ikke på plass, ikke noe ble som jeg hadde forestilt meg. Nå bor moren hans her en liten stund, og hun kommer med kommandoer høyt og tydelig, foran malere og alt, og han bare ler.
Det er så mye mer, blandet med at han innimellom er koselig og.

Er jeg gal, eller bor jeg i lag med en følelseskald jævel??
Anonym
Sv: Følelseskald j.....( laangt)
20:58 10.06.2008
Jeg sier bare...herregud for en ekkel mann!!!
Dette maa du ikke godta, kom deg vekk fortere enn svinnt. Han vil aldri bli noe bedre. Tenk paa datteren din, og kom deg vekk!!!
Anonym
09:34 11.06.2008
fy faen for en drittsekk!!nei vet du hva,han der må du komme deg bort i fra med en gang.jeg blir helt kvalm av å lese det du skriver.har vært i et lignende forhold en gang jeg også,og jeg kan LOVE deg at ting ikke blir bedre.æsj for et jævla svin!!!ta med deg dattera di og kom deg langt vekk.du vil ikke angre på det,selv om det kansje virker vanskelig å skal være alene til å begynne med.men du må tenke på hva slags oppvekst du vil jenta di skal få.å han der virker faen ikke god!du sier jo selv at de andre barna ikke orker å være hjemme.nei,flytt så fort du kan.bedre å være alene og ha det bra,enn å bo sammen med noen og være ulykkelig.han der fortjener å være alene med seg selv.du vil nok finne deg en snill mann etterhvert,det lover jeg! klem
cupcake1
09:50 11.06.2008
høres for meg ut som en mann med svært mye problemer med seg selv. Han trenger profesjonell hjelp, om du orker å prøve å redde familien da. *føler med deg*
Anonym
12:12 11.06.2008
Takk for svar.
Man blir på sikt forvirret, da han er umåtelig flink på å fortelle at jeg er skyld i det hele med det ene eller det andre. Jeg tar det ikke til meg i sånn grad lengre, bruker bare verdifull tid på å analysere situasjon på situasjon. Stakkar han, sikkert noe som plager/ feiler han, osv. Men ser jo gang på gang at der ikke ligger i hans natur å vise anger eller ydmykhet for det han har gjort. Men der igjen ønsker man ikke noen som kryper rundt i anger, da er det bedre de har såpass kontroll at de lar være å gå så langt. Uff. Takk igjen!!!
:)
Anonym
12:19 11.06.2008
Denne mannen er en klassisk psykopat. Du bør komme deg unna så fort du kan.
Anonym
20:42 11.06.2008
Denne mannen har ikke bare alkoholproblemer,men også adferdsproblemer.Jeg har bare en ting å si: kom deg ut av det forholdet!!Han trenger hjelp!Det er overhodet ikke du som er gal,men han!Psykopat!Lykke til!!
suti&lillemy
21:34 11.06.2008
Hvis du vil redde deg selv slik at du kan være et oppegående menneske, og en god mor: kom deg vekk fra den mannen. Ved å bo sammen med han ødelegger du ikke bare deg selv, men barna dine også. Og når du har tatt et valg om å få barn så må du også ta ansvar for det, det gjør du ved å komme deg vekk. Høres kanskje litt hard ut nå, men vil bare deg og barna dine godt
Anonym
12:41 17.06.2008
Kjære anonym.
Om du leser ditt eget innlegg, så svarer du igrunn på ditt eget spm.. Ikke la deg underkue av denne "mannen". Jeg har selv klart å løsrive meg fra et slikt forhold, og tro meg, livet blir så ufattelig mye bedre etterpå!
Anonym
15:04 18.06.2008
Hva er det du venter på? FLYTT!!!
Du blir mishandlet både fysisk og emosjonelt!!

Kom deg ut fortere enn svint, ellers går det ille med både deg og barna!
MummyAgain
05:42 10.07.2008
Håper denne situasjonen har blitt løst. Pappaen i denne storyen her har mye større problemer enn det mor og unger kan løse. Han trenger hjelp. Profesjonell hjelp. Han er sinnslidende på en eller annen måte. Du bør absolutt flytte ut og se om eventuell profesjonell hjelp fungerer. At han har psykologiske problemer, utelukker selvsagt ikke at han kan være hyggelig innimellom. Men han har ikke kontroll over seg selv. Og du har barn. Synes ikke du skal være sint på han heller, men bare sørge for at du og ungene kommer vekk fra ham før ungene tar skade. Det vil de garantert komme til å gjøre hvis dere blir stående i dette.

Ønsker deg og barna masse lykke til.
AquaLuna
06:24 10.07.2008
For guds skyld, ikke la denne mannen ødelegge barna dine!
Kom deg unna ham, han bli ikke bedre- det kan jeg garantere!

Lykke til!
Spent Hattiec...
14:41 16.07.2008
Hvordan går det med deg, har du tatt noe valg?
Har du fått kommet deg bort?

Ikke for å skremme deg mer, men om du ikke går fra han vil barna dine etterhvert kunne begynne å klandre deg for hvordan han er. Og hvordan ting har vært.

Huff.. jeg håper så at dere kommer dere unna han.
Anonym
02:05 17.07.2008
Hei fine deg.
Varme ønsker!
Anonym
13:54 25.07.2008
dette fikk meg til å tenke på gamle minner. jeg har en eks som kan sammenlignes veldig godt. han kritiserte meg støtt og stadig. jeg gikk i for trange bukser. hadde fett på magen, kunne ikke kjøre bil osv osv.. han ble voldelig i fylla, en kveld slo han meg så hardt i magen, jeg fikk blåveis og flere andre ganger sparka han meg og var småvoldelig. han flørta med venninna mi i fylla flere ganger, daska henne på rumpa og sa at hvis ikke han hadde vært sammen med meg ville han ha knulla henne osv.men innimellom alt dette kunne han være en veldig søt og snill gutt. og det var så vanskelig å dumpe han for vi hadde vært sammen lenge og jeg var veldig glad i han. men til slutt måtte jeg bare gjøre det. nå er jeg gift med verdens beste mann, han er så snill og god som virkelig respekterer meg, og er ung mor med en liten gutt på to mnd:) verden har så mye mer å tilby!:) du burte seriøst gå fra han. nå er jo din situasjon annerledes fordi det er et barn innvolvert. men han virker ikke som en god far heller, ettersom han oppfører seg sånn mot moren hennes(altså deg) og det er nok noe hun kommer til å slite med når hun blir større! det fins mange gode menn der ute som kan gjøre deg lykkelige!:) ikke finn deg i slikt..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------