GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Beskriv svangerskapet

I dette forumet inviteres du til å beskrive hvordan du har det der hvor du er i svangerskapet. Det er opprettet ett hovedinnlegg for hver uke - og vil du bli med går du inn og legger inn ditt bidrag under relevant uke. Legg vekt på hvordan du føler deg, hva du er opptatt av, hva som evt. plager deg. Takk for ditt bidrag!
Med vennlig hilsen Jordmor Siri
Kan noen fortelle om seg selv i uke 30???
19:42 10.06.2008
Jeg er i uke 30 nå. Er andre gangen for meg, men husker ikke akkurat fra uke til uke hvordan det var sist.
Akkurat nå er jeg bare dø-sliten. Trøtt hver dag og aldri noe ekstra energi. Men det skal sies at jeg fortsatt er i full jobb, løper etter min aktive 3 åring hvis jeg ikke lager mat eller rydder. Så kanskje forståelig at jeg er litt sliten. Sambo er sjømann, så han er hjemme bare dager av gangen. PES!!!!!
I tillegg har jeg bekkenplager og kramper.
ARG!!! Jeg prøver å nyte, men akkurat nå er alt bare stress.

Kan noen andre i uke 30 prøve å muntre meg opp litt her? Vær så snill å si at det ikke behøver å være sånn!! ;o)
Morelli *20.08.08*
Sv: Kan noen fortelle om seg selv i uke 30???
09:10 6.07.2008
Hei, jeg er akkurat i uke 30 nå.
Høres ut som om det er en god grunn til at du er sliten ja.
Kanskje du skal snakke med legen om at det blir for mye for deg med å passe minsten alene og jobbe fullt?
Du trenger ekstra søvn og litt tid for deg selv. Er ikke så lurt å være utslitt når du skal føde da dette er et maraton i seg selv...
kanskje du kan redusere tiden på jobb med en sykemelding?
Kommer an på legen din da.
I denne tiden trenger du nok litt ekstra søvn/hvile. legge bena høyt og få tid til å trekke pusten.

Du skal egentlig ha tid til å kjenne at den lille sparker og beveger seg når du får satt deg ned og kose deg med sparkingen/kilingen i magen og nærheten til den lille som det gir.
sonicflood
23:57 10.07.2008
min uke 30
død sliten, bekken vondt og verkinger/stikkinger i magen, dritt lei.

ble sykemeldt jeg, klarer ikke mer, har så vondt i magen....

mila82
10:54 13.07.2008
Er der nå og strever mer enn ventet. Magen strekker og strammer noe veldig, så mye at jeg våkner av det om natta. Babyen holder på å gå bananas, sparker og slår i alle retninger. Veldig ubehagelig når det er nedover, det kjennes som den er på vei til å slå seg ut. Har fått innvilget to slapp-av-dager nå hvor jeg skal bevege meg minst mulig, og samboeren skal gjøre alt jeg ber ham om. Håper det hjelper.
oktoberbaby
18:27 21.07.2008
Jeg kjenner til det som er skrevet over :)
Babyen synes det er gøy å ta en treningsøkt når jeg skal legge meg, for å da vekke meg i løpet av natta. Jeg sover veldig dårlig, og har vondt i hoftene.
Føler at jeg blir helt utslitt bare av å gå i butikken.
Jeg teller allerede ned ukene til jeg skal føde !
Anonym
20:25 16.08.2008
Jeg har vært sykemeldt de to siste mnd. for kroppen sa stopp. Nå er jeg kommet meg på bena igjen og jeg nyter svangerskapet.
Det ble rett og slett formye med jobb, hus/hjem to barn og forventninger alle veier.

Nå skal jeg bare nyte! Legger meg nedpå når jeg kjenner jeg trenger det.

Tenker jeg har igjen for å lytte til kroppen framfor å skulle overgå meg selv.... har erfaring fra å trenge overskudd når minien er kommet ut! :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------