GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Kjære alle menn (og kvinner), trenger hjelp... Er jeg urimelig?
22:45 18.06.2008
Er gravid med to aktuelle fedre. Den ene er one-night-stand, den andre er eksen min (hadde vært slutt i nærmere ett år da unnfangelsen fant sted). Begge vet at de "kanskje" skal bli far.
Eksen min sa han skulle stille opp, men klarer det desverre ikke. Var en grunn til at det ble slutt, og har ingen planer om å bli sammen med ham igjen. Vi krangler hele tiden og bryter hverandre ned. One-night-standen stiller også opp i den forstand at han svarer på meldinger og slikt, men virker ikke særlig interessert. Kan ikke klandre ham heller, MEN: det er faktisk like mye hans feil at vi er i denne situasjonen! Vi visste begge at det kun var en one-night-stand, og vi er ikke akkurat dyden selv noen av oss. Han har lært nå (begynt å bruke kondom), men Gud vet hvor mange barn han kan ha rundt omkring... Skulle bare ønske han brydde seg litt!
Eksen er det enda verre med. Han begynner å true med delt omsorg osv om jeg ikke lar ham være delaktig i svangerskapet. Men hvordan kan jeg la ham være delaktig når han konstant kjefter på meg, driver telefonterror og i tillegg har en forhistorie som voldelig? Innrømmer at jeg er redd ham, men tør ikke si det til noen. Vet at han aldri kommer til å slå barnet, så vil ikke skape et enda dårligere forhold til ham ved å "sladre". Men er jeg urimelig når jeg ikke ønsker kontakt under svangerskapet? Om barnet viser seg å være hans, er det klart han skal få være delaktig. Han kan komme ofte på besøk, men vil ikke være alene med ham. Dette vil gå greit i praksis, da jeg leier leilgihet hos foreldrene mine. Men kan jeg kreve dette? Eller skal jeg la ham bestemme alt?
Og hva gjør jeg md Mr. One-night-stand? Han er en fyr som får meg på godt humør, og skal ikke nekte for at jeg er bittelitt betatt av ham. Tror også han liker meg godt (han ba meg i all fall ut etter one-night-standen vår, men jeg sa nei siden jeg på det tidspunktet ikke ville fortelle om graviditen, og ville derfor ikke gå ut med ham), men skjønner jo at han ikke vil innvolvere seg og bli glad i meg og barnet om det ikke er hans. Men han kan da komme innom hver 3. uke for å slå av en prat? Eller er dette også urimelig?
Anonym
Sv: Kjære alle menn (og kvinner), trenger hjelp... Er jeg urimelig?
15:30 19.06.2008
I en slik situasjon , så ustabil og utrygg som din . Ville jeg aldri bært frem barnet - men tatt abort . Uansett hvor kynisk det kan høres ut .
Men - jeg vil ikke la en uplanlagt graviditet - rote til livet mitt som ung .
Når en er ung - har en hele livet foran seg og kan vente mange år med barn ...til en finner "mister rett " , har kjøpt eget hus ..ja etablert seg slik at barnet kan tilbys både en god snill og ansvarsfull pappa og stabil oppvekst i et trygt stabilt hjem .
Er nok vanskligere å realisere fremtidsplaner - med unskyld uttrykket
" andre menns barn " på slep .Tenk om du finner den store kjærligheten senere som litt mer voksen - er det ikke kjekt da å starte med blanke ark ....? IKKE end opp som alenemor med flere barn med flere forskjellige fedre ....er fort gjordt .....!!! Å rote til livet sitt ....
Barn - er et kjempestort ansvar .Din voldelige X høres ut som et meget dårlig " pappaemne " - vil du virkelig risikere at barnet ditt skal få en slik far ??? Men - det er kanskje for sent nå eller å avbryte svangerskap ?
Anonym
17:55 19.06.2008
Avbryte svangerskapet pga av en eks eller en one nigth stand???
Hallo!???
Det er greit vi har selvbestemt abort her i landet,men man trenger da søtten ikke å bruke abort loven som prevansjonsmiddel. Da får du finne deg en gummi eller få tak i et brett med p-piller.

Du skriver at ingen av dere er dyden selv, her i landet er det sterke kvinner som klarer å ha barn alene også.
Anonym
18:39 19.06.2008
Du er ganske A4 i din tankegang . Hun har ikke brukt abort som prevensjon - noe ingen kvinner gjør ....
Den mest dydige av oss - kan være uheldig å bli uplanlagt gravid ....
Skjønner du er helt imot abort .Greit nok - men jeg syns det er egoistisk tankegang at en skal føde frem barn uansett pris ...- uansett hvor dårlige vilkår den skal måtte leve under ...( barnet )
Det er en vanskelig verden vi lever i - et barn trenger all hjelp det kan få her i livet av 2 ansvarsfulle foreldre , oppfølging , støtte osv - til de er godt voksne faktisk . .Jeg syns faktisk det er ansvarsfullt å heller avbryte et svangerskap - en å tilby barnet kanskje en usikker oppvekst og fremtid .Å bære frem barn for enhver pris - er heller egoistisk syns jeg . Å vokse opp sammen med en alenemor som sliter vettet av seg for å forsørge seg selv og barnet økonomisk, og som såvidt får hjulene til å gå rundt fra mnd til mnd - er ikke akkurat ideell oppvekst .eller morsomt ..og den start på livet noen ønsker seg selv ...gjør noe med deg ....
Er vokst opp litt slik selv , ingen ønskesituasjon .- ..Å føde frem nye " fattigbarn " - er jeg sterkt imot .
For i Norge har vi også mange " fattige barn av fattige mødre ( alenemødre ) " faktisk ..Så knip igjen bena - og vent med å få barn - til dere garantert vet dere kan gi det en stabil oppvekst , med støtte og hjelp fra 2 foreldre . 2 foreldre trengs i denne tøffe verden faktisk .

Anonym
18:50 19.06.2008
NB ! Barn skal få vokse opp som barn - uten bekymringer . De skal ikke måtte gå rundt å bekymre seg for om mor har penger til å betale strømregningen , eller råd til litt lørdagsgodt eller fylle opp kjøleskapet ....eller ha dårlig samvittighet for å ta imot lommepenger ....forde en så godt skjønner i alltfor ung alder at det er mangel på penger .....bare en liten smakebit på hva enkelte barn av alenemødre opplever i hverdagen sin .Nei tenk deg godt om før du alene setter et barn til verden ....uten også en ansvarsfull stødig far til barnet med god jobb og økonomi .Er sikker på du vil deg selv og barnet ....bedre ...
Derfor - jeg er ikke A4 og imot abort .....
Ikke alltid det er riktig tidspunkt å få barn , faktisk .
Men har du alene god utdannelse og godt betalt sikker jobb ....så trenger det ikke bli så gæli ...selvsagt .Og familie har du sikkert og som kan støtte og hjelpe ...Men baserer du deg på å leve på trygd ...så får du det ikke så lett ..sansynligvis
Anonym
10:10 24.06.2008
litt utenfor tema, men blir skikkelig provosert av å lese nedover her... hvor bortskjemte skal barna være, det går ann å gi barna en god oppvekst på lavbudsjett...
dessuten har ikke denne personen sakt noe om at hun er ung, har dårlig øknomi, eller i det hele tatt vurderer abort. hun ønsker råd for hvordan hun skal forholde seg til de mulige fedrene. (jeg synes også dette er en helt absurd problestilling som jeg aldri ville stille meg selv i, men det er det hun spør om, ikke om hun skal ta abort eller ikke)
Anonym
10:14 20.06.2008
Høres ikke ut som dott spørsmål dreier seg om hvorvidt du skal beholde barnet eller ikke, så skjønner ikke helt poenget med diskusjonen ovenfor...

Ettersom at eksen din er har en bakgrunn som voldelig kan du nekte han å kontakte deg osv om du er redd han. Om du orker å møte han høres det ut som en god løsning å ikke være alene. Krisesenteret vil sikkert kunne veilede deg og råde deg til noe, de har erfaring med mange i lignende situasjoner. Skader vel ikke å ta en telefon dit?

Virker også som du og one-night-standen din burde ta en prat om hva dere begge tenker og føler om ting. Kan hende han er mer positiv enn du tror?
Anonym
09:01 24.06.2008
Du trenger ikke å ha mennesker i livet ditt som kjefter, driver telefonterror og har en voldelig forhistorie hvis forholdene kan dokumenteres. Hvis du er redd eksen er det nok lurest å ta noen forholdsregler nå for å være på den sikre siden - og hvordan vet du egentlig at han ikke kommer itl å slå ungen?

Det høres definitivt ut som du burde snakke med noen profesjonelle om dette, et krisesenter er en mulighet. Du kan kanskje også kontakte JURK (juridisk rådgivning for kvinner) i forhold til hva slags rettigheter som gjelder for samvær, delt omsorg og slikt.Jeg tror de vil kunne gi deg bedre råd enn det vi klarer :)
Gorgonvaktmester
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------