GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Hus og Hage debatten

For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Noen som har kjøpt/overtatt hus i familien?
00:19 26.06.2008
Har fått tilbud om å kjøpe et hus som har vært mormors i alle år. Dersom vi kjøper vil vi pusse opp fasaden og bygge på litt. Er dette kanskje litt dumt siden huset har vært slik det er i dag i alle år? Vil vi tråkke noen på tærne ved å totalrenovere huset mener jeg?

Vet det vil være vår sak, men allikevel. Det er jo mange minner og sånn...
Anonym
Sv: Noen som har kjøpt/overtatt hus i familien?
08:48 27.06.2008
Tror ikke jeg ville bekymret meg. Når dere har kjøpt og betalt huset, er det DERES (og bankens ;), det tilhører ikke resten av familien. Noen blir kanskje fornærmet hvis dere fjerner bestemors tapet, men det syns jeg nesten får våge seg :)
Gorgonvaktmester
10:29 1.07.2008
Hei.. vi kjøpte huset etter besteforeldrene til sambo. Huset ble bygt i 62 og trengte sårt oppussing inne. dette var det ingen i familien hans som stusset på, men med en gang vi ville rive uthuset å bygge vinterhage eller bygge nytt inngangsparti ble det litt knuffing. Det er jo selfølgelig vanskelig å se barndomshjemmet forandre seg, men det ville jo vert til det bedre.. Huset trenger et løft, noe som gir det litt mer karakter, det ser egentlig ut som et blankt lerret, vil så gjerne skifte listverket rundt vinduene å bygge større veranda, med smal fjølet rekkverk....=) Det er jo vårt hus.. Jeg synest vi kan gjøre det vi vil, sant?
trallatausa
09:21 3.07.2008
Klart det. Hvis noen andre ville "bevare" det, så kunne de vel kjøpt det selv =)
Gorgonvaktmester
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------