GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Prøve å bli gravid. (helst at menn svarer meg)
10:56 26.06.2008
Mannen min sa at me skulle prøve å bli gravid, men same mnd som det skulle skje, so trakk han seg. Han har opplevd at eine jenta han var ilag med mistet ungen i spontan abort. Kan det ha ein samanheng?
Eg er jo klar til å prøve og er skikkeleg skuffa over hans beslutning. Han vil ikkje høyre eller snakke om det. Kva bør eg gjera?
Svartengel(erskuffa)
Sv: Prøve å bli gravid. (helst at menn svarer meg)
14:08 26.06.2008
Jeg er så langt ra mann som jeg kan komme, men jeg har en LITEN erfaring å dele med deg her:

Jeg har en venn..hun har en sønn fra før og har nå hatt en ny kjæreste i godt over 1.5 år. Hun vil ha et barn med denne nye mannen, men han vil ikke... Det skyldes dette: Han har tidligere vært i et fast forhold (dette er flere år siden) hvor hans daværende kjæreste ble gravid men tok abort fordi det ikke passet med barn i hennes øyne. Kanskje hun så slutten på forholdet der og da uten at han gjorde det?
Dette skal han ha blitt så enormt såret av at han IKKE ønsker barn med venninna mi. Han har fortalt hvorfor, endog aborten skjedde for flere å siden!

Det jeg mener å si er at: Kanskje du har rett? Kanskje han faktisk ble så såret og redd den gangen de mistet at han er livredd for at det skal skje igjen? Det betyr IKKE at han har følelser for denne eksen sin, men hva han er redd DU må gå igjennom.. og kanskje han dertil er redd for at forholdet deres ikke skal takle en slik situasjon.

Men uansett er det VELDIG urimelig at han ikke vil snakke om dette. Det er en kvinnes rett å få barn, selvfølgelig er det en manns rett å utrykke ønske om det samme men OG hans rett til å si nei. Jeg syns du skal prøve å gå frem veldig rolig, si at det er greit hvis det er slik han ønsker men du har KRAV på en grunn. Dette har du krav på fordi du for øyeblikket har viet livet ditt til denne mannen. Nekter han fortsatt å snakke om det, syns jeg han har en nedverdigende syn på deg,dine ønsker og dine behov.

Lykke til..
Mammaen til Emilie mage snart?
14:40 26.06.2008
Kjempe flott at du deler denne erfaringen med meg:) tusen takk:)

Det som skjedde da hun mistet barnet deres, var at han våknet av det. Han våkna og såg at senga deres var full i blod. Det han har sagt om det, for lenge sida.

Eg har sagt kor ufatteleg lyst eg har på barn, eg har ventet i rundt seks år på det.. Me har ikkje vore ilag so lenge men.
Eg har prøvd å snakke med han, det ender med han snakker litt og so prater han det bort. Men eg spurte om eg skulle starte på p-pillen igjen. Og det ville han ikkje. So da vil han ha barn trur eg.
Dette forvirrer meg so mykje..
Svartengel(erskuffa)
14:51 26.06.2008
Han har nok lyst skjønner du..men er nok litt engstetlig og redd! Bare vent å se, når testen blir positiv skal du se en mann som smiler :) Om han ikke smiler med det første smiler han garantert når det har gått noen uker og det har sunket litt inn.

Masse lykke til.. :)
15:04 26.06.2008
Men han vil ikkje prøve. Han vil ikkje ha sex... Da blir det ingen positiv test da...
Svartengel(erskuffa)
16:38 26.06.2008
Vil han ikke ha sex i det hele tatt??
20:25 26.06.2008
Jo da hender soklart men ikkje so ofte so eg vil.
Svartengel(erskuffa)
08:42 27.06.2008
Er jo ikke så lett å svare på dette da, men det virker ganske logisk at det er en sammenheng mellom de to tingene du nevner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det er nesten litt fristende å råde deg til å bruke kondomer (som du har stukket hull i på forhånd), men det blir jo litt uredelig liksom... I alle fall har du krav på en skikkelig begrunnelse for hvorfor mannen din backer ut. Sannsynligvis må du presse ham litt for å få ham til å snakke ordentlig om det, selv om det kan bli litt ubehagelig for begge to...
Gorgonvaktmester
10:54 27.06.2008
Eg er ikkje den type dame. Eg vil ha mannen med og at støtter meg når me får barn. Eg skal prøva å få snakket med han ja:)
Vil so gjerne ha barn no:)
Svartengel(erskuffa)
22:08 27.06.2008
Da har samboeren bestemt seg håper eg:) takker alle for svar:)
Svartengel(ersuperglad)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------