Søk i:

Alle forum på BIM

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Hjelp meg! Jeg klarer meg ikke uten medisin!!! Cipralex!!!!
14:17 28.06.2008
Hav skal jeg gjøre?? Har trappet ned på cipralex (antidepressiv medisin) da jeg er redd for at barnet skal ta skade av det! Har vært "avhengig" av denne medisinen i 6 år men har nå trappet ned til 5 mg hver tredje dag og det funker ikke for meg! Jeg er på vei inn i en depresjon og forholdet skranter veldig pga dette! Vil ikke ha kroppskontakt,jeg vil helst være alene og irriterer meg veldig over samboern! Føler jeg har veldig my sinne i meg og det er egentlig ikke slik jeg er! Når jeg er meg selv er jer ei kjempe sosial jente som elsker og flire og kose meg med venner og samboer og familie! Men nå er jeg veldig likegyldig. Har mistet livsgnisten og har nesten ingen energi. Hva skal jeg gjøre?? Eneste jeg tenker på er å starte på medisinen igjen! Har noen prøvd akupunktur mot depresjoner??? Hjelp meg!!!! Klarer ikke dette mye lengre! Heldigvis har jeg ett lite nurk som holder meg litt oppe hvertfall! Råd og ord og andres erfaring mottas med stoor TAKK! Klem
Eileen27
[Rapportér]
Sv: Hjelp meg! Jeg klarer meg ikke uten medisin!!! Cipralex!!!!
09:34 11.07.2008
Du må snarest komme deg til legen!
I noen tilfeller vil de veie farene med å ikke gå på antidepressiva opp mot farene ved å gjøre det og finne ut at det er best for både mor og barn å fortsette! Hvis ikke så hjelper legen deg med å finne et alternativ!

Hold ut!
Anonym
[Rapportér]
18:50 24.09.2008
Jeg er i samme situasjon. Har sluttet med antidepressiva fordi jeg er gravid etter å ha brukt det mer eller mindre i 10 år. Er også lege selv. Merker jeg begynner å bli deprimert igjen, og kjenner at jeg nok må starte opp igjen. Du skal vite at det finnes antidepressiva som kan brukes under graviditet. Når du har det så ille, er det sannsynligvis best å starte opp igjen så du kan glede deg over graviditeten og være opplagt til å ta hånd om barnet når det kommer. Ta kontakt med legen din, så kan dere finne en løsning sammen. Lykke til!
Anonym
[Rapportér]
20:35 7.03.2010
Tror det er veldig dumt å slutte på antidepressiva når man er gravid, dersom man går på noe som kan tåles av barnet. Tenk at vi er i en fase av livet hvor vi er meget sårbare, alt er ekstra krevende og utenfor normalen av hva vi er vant til under ikke- gravide omstendigheter. Jeg slutter iallefall ikke, for jeg vil kunne nyte svangerskapet, glede meg, orke å gå de turene som gjør meg så godt, etc.
Anonym
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------