GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Over 35 år og prøver å bli gravid

Jeg er visst over 35 nå! :-D
08:39 3.07.2008
Hihi jeg fyllte 35 for noen uker siden, så da hører jeg vel til her inne...:-D

Er ikke helt sikker på hvilken PRØVEperiode vi er i da jeg sluttet på p-pillene for noen måneder siden. Vi tenkte vi skulle vente litt, men har nå funnet ut at vi skal gi full gass fremover. Denne perioden er mannen på på (jobb)reise så blir nok ikke noe denne perioden.

Har en sønn på 13,5 år, og ja, mannen min er pappa'en...:-D

Klem
A1973
Sv: Jeg er visst over 35 nå! :-D
22:54 3.07.2008
Åj - det var jammen sprekt å gå på igjen med samme mann etter så lang tid :-) Gratulerer med prøvestart!

Og velkommen inn hit til oss modne damer - her er det hyggelig å være, selv om det er litt rolig om dagen. Men det er ikke bare her ting er rolig i fellesferien, da stopper jo hele Norge...

Lykke til!
Bella¨^
08:37 4.07.2008
Takk for velkomsthilsenen!

Haha, det har vært kraftig tankevirksomhet før beslutningen ble tatt, men nå er vi altså i startgropen på å begynne og prøve. Litt skrekkblandet fryd, blir jo som å gjøre alt på nytt igjen. Det greie er at vi, forhåpentligvis, slipper sjalusi og at vi har barnevakt....:-D Vi har snakket litt med sønnen vår, om at vi har tenkt å få en baby til, og han gleder seg stort! Det eneste HAN syne er ekkelt er at jeg skal BLI gravid, da må vi jo .... lage barn....:-D

Ja, vi får to enebarn, men aldersforskjellen vil gjevne seg ut. Jeg har selv en bror som er 10 år eldre og en som er 2,5 år eldre enn meg og den jeg har best kontakt med er han som er 10 år eldre. Så uansett tror jeg sønnen vår vil få glede av å ha søsken.

Ja, det ser ut for at det er ganske rolig for tiden, men det er kanskje like greit. Jeg merker at jo mer jeg er her inne, jo mer besatt blir jeg...:)

Klem
A1973
09:10 4.07.2008
Artig!!!

Vi PLANLEGGER også "stor" aldersforskjell. Dette grunnet at jeg har en kronisk sykdom. Ønsker at elste skal være litt "selvstendig" og bleiefri når vi får evt. nr. to. Når er vårt barn bare tre år ;). Men tenker at han er nermere skolealder når vi får nr. to.

Lykke til.

Hilsen en som snart er 34.
Anonym
10:56 5.07.2008
Hei Anonym, snart 34.

Mye av grunnen til at vi har ventet er at jeg var fryyyyyktelig dårlig sist jeg var gravid. Det ene avløste det andre. Jeg var kvalm fra første dag. Kastet aldri opp, men spiste ikke mer enn et halvt eple på det verste. Jeg husker at mannen min satt på sengekantet og matet meg med teskje....:-/ Stakkers... :) Det ble *litt* bedre, men jeg spiste svært lite i ni måneder. I 12. uke fikk jeg kraftig bekkenløsning og i 16. uke gikk jeg på krykker. De siste tre månedene kunne jeg ikke gå i det hele tatt. I tillegg ble fødselen stoppet i 33. uke og jeg fødte 3 uker før termin. Antageligvis fordi jeg ikke spiste, tok av 7-10 kilo! Haha, jeg hoppet rett inn i klærene mine igjen dagen etter fødselen, men da begynte jeg også å spise. Tror jeg spiste 10 skiver til frokost... De andre på rommet kunne ikke skjønne hvordan jeg kunne være så tynn når jeg spiste så mye! :-D

Men nå har vi altså hoppet i det. Jeg er forberedt på det verste og kommer nok til å bli sykemeldt fra første dag, pga. bekkenet. Jeg er glad jeg ikke har små barn nå ja! Sønnen vår er utrolig omsorgsfull og grei, så jeg tror nok jeg får mye hjelp av ham også. :)

Klem
A1973
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------