Søk i:

Alle forum på BIM

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Trenger litt hjelp av dere:)
09:16 18.09.2008
Nå har meg og min samboer bestemt oss for at vi skal beholde denne nydelige ungen som kommer om et par måneder:)

Men jeg er litt nervøs.

Jeg sluttet i min tidligere jobb på grunn av utrolige dårlige arbeidsforhold. Dette gjorde jeg før jeg fikk vite at jeg var gravid.

Nå er jeg litt redd, fordi jeg søker på jobber og håper på at jeg får en jobb snart.

Jeg er et sted mellom 2-3 måneder på vei.

Hvis jeg ikke klarer å skaffe meg noe arbeid i løpet av denne tiden.
Vil jeg da få hjelp av nav eller lignende med kontant støtte til barnet.

Går det an å få ledighetstrygd når barnet har kommet?
Åssen er det hvis jeg får arbeid nå, vil jeg da kunne få ta fødselspermisjon med betalt?

Jeg er så redd for at jeg ikke skal få noe penge støtte.

Noen som vet noe om dette og hva jeg burde gjøre?

Takker for alle svar :)
loilee
[Rapportér]
Sv: Trenger litt hjelp av dere:)
10:49 4.10.2008
Hei loilee

En venninne av meg har nesten ikke jobbet før hun fikk barn, men fikk nok av penger likevel. Hun fikk arbeidsledighetstrygd (må ha jobbet en viss tid for å få det), så permisjonspenger, så kontantstøtte og arbeidsledighetstrygd igjen et par år. Hadde nesten mer pr mnd enn meg som jobbet fullt. Det skal altså finnes ordninger, så ta en tur til NAV og høre. Må jo få det du har krav på...

Lykke til med babyen!
emeline1
[Rapportér]
17:42 6.10.2008
Det EG veit er at du må arbeida minst dei seks siste mnd av svangerskapet for å ha rett til permisjon med løn. Altså må du ikkje vera meir enn 3mnd på veg når du får deg nytt arbeid for å ha rett til permisjon. Det er i arbeidslivet. Korleis det er ellers, veit eg ikkje.
Kanskje eg skulle funne ut av det sjølv, eg er heimeverande husmor og er gravid.... :)
Lukke til i all fall!
ny-som-mor
[Rapportér]
18:22 14.10.2008
Du har krav på lønnet permisjon hvis du har jobbet i minst 6 av de siste 10 månedene etter fødselen. Hvis du ikke har jobbet, får du en engangs pengestøtte utbetalt. Jeg vet ikke akkurat hva den er på nå, sist jeg sjekket var det litt over 30 000 kr. Men det er noen år siden.

Når barnet er født, får du barnetrygd. Den er vel på 872 kr pr måned nå for tida.

Kontantstøtte får du fra barnet er ett år, hvis du ikke har barnehageplass.

Ledighetstrygd har du kun krav på hvis du er reell arbeidssøker. Det betyr at du må stå klar til å ta hvilken som helst jobb du får tilbud om.

jeg anbefaler deg å gå inn på www.nav.no og lese mer der.
Filifjonka
[Rapportér]
21:01 14.10.2008
Beklager tastefeilen. Barnetrygden er på 970 kr. Sånn går det når man er litt for kjapp og ikke leser korrektur :-)
Filifjonka
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------