Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
føler jeg står alene om alt sammen.
17:39 23.11.2008
jeg føler meg ensom, alene og redd. dette er første gang jeg er gravid og er 20 år, jag har en samboer på 31 år, og vi har planlagt graviditeten ca et halvt åt. jeg er nå 9 uker på vei.

men av og til føler jeg at han ikke bryr seg, det er greit at jeg har hormoner og er lei meg og slikt, men det virker ikke som han gidder å bry seg, for en uke siden gikk det opp for meg hva jeg egentlig holder på med, jeg er gravid, jeg skal føde og få barn, jeg får et enormt ansvar, og jeg som har lege og sprøyteskrekk gleder meg ikke akkurat til alle undersøkelsene, jeg ble liiiivredd og satt å gråt mine tårer alene på soverommet, da kom han opp til meg og lurte på hva som var galt, jeg sa jeg var livredd og usikker og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, så så så han, dette går bra, så gav han meg en klapp på skulderen og gikk ut av rommet, telefonen hans ringte og han satt lenge i telefonen og tulla og skrønet med hvem det nå enn var, etterpå sa han at jeg måtte bare slutte å gråte og heller komme ned en tur, jeg gikk ned og der satt han å så på tv, virket ikke som han så at jeg kom ned trappen en gang. jeg hadde virkelig trengt en å prate med denne kvelden, men han brydde seg ikke, han lata som at alt var i orden, jeg hadde sååå mye jeg ville si, men følte ikke at jeg kunne si det til han, jeg vil heller si det til en som bryr seg. virker nesten som at han tror at jeg egentlig ikke er lei meg, det er bare hormonene, derfor kan han bare overse dem.

han er mye mer opptatt av å gjøre andre ting, han har enda ikke sakt at han gleder seg til å bli pappa på egenhånd, bare hvis jeg spør han så sier han ja. jeg prøver å stoppe han i det han driver med noen ganger og få en klem bare, men da blir jeg fint avvist og dyttet til siden, han har masse annet å gjøre. han sier bare at han elsker meg eller er glad i meg hvis jeg sier det først.

det er så mye jeg skulle ha sagt, jeg vil prate, men føler han ikke bryr seg. jeg føler meg derfor redd, alene og frustrert. jeg er ikke en person som blir sinna, jeg blir bare lei meg, og jeg går rundt å gnager på ting til jeg er helt ødelagt, jeg føler ikke jeg trenger dette akkurat nå...

huff, dette ble langt og rotete, men jeg måtte bare få ut litt steam.
Anonym
Sv: føler jeg står alene om alt sammen.
12:31 17.12.2008
Det er noe du absolutt ikke trenger nå. Sett deg ned og snakk med han du og fortell han akuratt hva du føler. Er som regel bare det som hjelper. Har selv en samboer som er en del år eldre enn meg, og han har ikke altid vært like enkel og snakke med, men det hjalp veldig og sette seg ned og ta opp det som plaget meg, og nå har vi det så fint som vi kan ha det;)

Lykke til! Håper alt ordner seg for deg!
Anonym
Sv: føler jeg står alene om alt sammen.
12:33 17.12.2008
Jeg er forresten 20 år selv og gravid for første gang:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------