Søk i:

Alle forum på BIM

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Vi får så lite gaver...
19:58 9.12.2008
Jeg er blitt fortalt at man får så mye gaver og ting til babyen når den blir født og har bursdag osv. Så jeg unngår å kjøpe for mye i tilfelle jeg får dette i gave.
Nå ble datteren vår 1 år gammel og jeg som da hun ble født føler meg litt snytt av akkuratt det at man får så mye.

Vi har selvsagt fått gaver, men det er sånne små, billige ting som ikke er så brukbare som for eks mange kosedyr og sokker i dårlig kvalitet. Jeg fikk en pakke med strømpebukser kjøpt på en billigbutikk som ikke har føtter (ikke formet, bare sånn som vi voksne bruker). De er ubrukelige.

Ok, det jeg vil frem til er at jeg er ikke utakknemlig, for all del! Men jeg er skuffet over det lille vi får, til tross for at vi kjenner flere venner og har familie.

Min venninne som også har en ettåring fikk helt vannvittig mye av venner og familile. Det gikk i store leker, ull og utstyr til barnet.
Det samme gjaldt da hun var født. Vi fikk massevis av blomster(!) og kosebamser.
Argh, kjenner jeg blir sur og irritert inni meg!

Hva med å gi bodyer, ulltøy, ullsokker, brukbare leker til hennes alder, bøker?

Sorry as, jeg måtte bare få det ut!
Anonym
[Rapportér]
Sv: Vi får så lite gaver...
20:01 9.12.2008
Jo, må få med meg at om noen spør hva jeg ønsker meg til barnet så sier jeg ull og brukbare leker som klosser og sånn!
Mamma kjøpte den fineste presangen, et skikkelig ullsett fra Nøstebarn!
Naturlig80
[Rapportér]
20:02 9.12.2008
Ser at jeg står som anonym øverst? Hmm, det er jeg som skrev det!
Naturlig80
[Rapportér]
13:49 10.12.2008
Kanskje vennene og familien til veninna di er mer ressurssterke økonomisk enn deres venner og familie ? Eller kanskje dine venner og familie har mange fler å kjøpe til, og dermed må gå for litt billigere gaver. Kosedyr er jo en veldig "standard" gave å kjøpe til småbarn, og sokker og strømpebukser er jo i utgangspunktet ikke ubrukelige gaver da ;-)

Ulltøy og ullsokker er veldig dyrt, tøy fra Nøstebarn gjør bra innhogg i lommeboka, og for mange er det kanskje ikke naturlig å gi så dyre gaver. Eller de har rett og slett ikke råd..

Hvis du generelt syns de gir "for dårlige" gaver, så foreslå at de heller kjøper gavekort da, eller at de går sammen flere og kjøper spleisegave. Gi de *helt konkrete* gaveønsker, som f.eks "pysjamas fra Nøstebarn" - da er det ingen tvil om hva du er ute etter ;-)

Lykke til videre !
Jeg for min del, er glad for det jeg får, uansett. Det viser at folk bryr seg, tross alt :-)
Anonym
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------