Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Softis?
19:22 2.07.2009
Jeg har utrolig lyst på softis i denne sommervarmen, men er det helt lurt å spise egentlig??
Spiser dere softis? Er det evnt. noen som har spurt lege/jordmor om det?
Ja tenkte på det jeg og i det jeg hadde lagt inn forrige innlegget.
Jeg har riktignok ikke spist soft is ennå mens jeg er gravid, men det har vært fordi jeg ikke har funnet det noe sted.
Jeg er på ingen måter hysterisk, men soft is holder jeg meg unna pga historien til hygenen i slike maskiner.. Men nå er jeg skeptisk til å spise det når jeg ikke er gravid også.. Men det må jo alle selvfølgelig gjøre seg opp en egen mening om..
Softis er så nydelig at det spiser jeg, gravid eller ikke. Men etetr å ha jobbet før i flere forskjellige barer/hoteller/resturanter og har sett dritten som det blir i isbitmaskiner- så holder jeg meg unna isbiter fra maskiner garvid eller ikke... det ser lite delikat ut i de maskinene når man åpner dem..(!) Kanskje det er sånn i softismaskinene også, men jeg satser på at de faktisk renser dem oftere enn hva isbitmaskiner blir.