Søk i:

Alle forum på BIM

Lesbisk/homofil

Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som har tatt prøverør i Haugesund etter den nye ekteslapsloven?
18:45 2.10.2009
Vi er et lesbisk samboerpar som har andre forsøk nå, og som er veldig fornøyd med Haugesund Fertilitetsklinikk (offentlig). Det er spennende, men desverre har begge forsøkene gått tapt! Vi er fortsatt positive og det hadde vært artig å få kontakt med andre par som er i samme sittuasjon, og gjerne som bor på østlandet :)

Familieforøkelse 2010 !!!
Mamma 2010
[Rapportér]
Sv: Noen som har tatt prøverør i Haugesund etter den nye ekteslapsloven?
15:57 25.10.2009
Hei,
Vi skal igang nå snart:) Send gjerne PM!
CathyS ~Haugesund i desember~
[Rapportér]
10:19 14.11.2009
Ehhhhh, litt fjern jeg da;)
Hva er PM?????
..................................
Mamma 2010
[Rapportér]
10:00 3.11.2009
Vi skal akkurat til å sette i gang prosessen med søknad om AID og tenker på å bruke Haugesund. Etter at jeg hadde en utrolig ubehagelig opplevelse med fastlegen min, som ikke ville gi meg en henvisning til videre utredning fordi hun ikke syns noe om at lesbiske får barn, er jeg litt nervøs for å kontakte Haugesund. Så derfor er det veldig kjekt å lese at andre har positive erfaringer med dem!

Kan du fortelle litt mer om hvordan prosessen har vært? Hvor lang tid gikk det fra dere begynte prosessen til dere hadde første forsøk?
Oliva
[Rapportér]
10:18 14.11.2009
Dette høres ikke bra ut, fikk også negative tilbakemeldinger fra en ny fastlege h\jeg hadde... byttet til brynsenglegene (Monica Nyqvist) og til samarabeidende gynekolog Åsle Marit Ullern på FEMINAKLINIKKEN på Bryn. De er proffe og gynekologen samarabeider med Haugesund.

ja, vi er vel det uoffisielle første lesbiske paret i Haugesund. Vi er superfornøyd med det klinikken har bidratt med. Har blitt mottatt på en fantastisk måte. Det er ingenting å være redd for!!!! De er så vennlige og hyggelige. Over all forventning!!

Har nå hatt to forsøk, fine egg, mange befruktede egg, flott livmor.... men negativt til nå. Skal igang med hormoner i morgen og da opplegget Menopur, som de nok har som rutine på 3. forsøk. HÅPER at det klaffer eller at det blir nok til frys.

Det er også godt å være i Haugesund under og mellom uttatk / innsetting. Blir en ro over det hele.

Lykke lykke til!!!!

Mamma 2010
[Rapportér]
09:09 9.01.2010
Hei igjen!

Vi fikk det til !!!

Etter 3. forsøk og med innsetting av 2 spirer er vi nå i 6. svangerskapsuke. Stå på jenter, dette får flere til :)

Flere på gang?
Mamma 2010
[Rapportér]
09:44 9.01.2010
Gratulerer og lykke til videre:D
lavendelblomst
[Rapportér]
12:30 19.01.2010
Gratulerer så mye, og lykke til videre! :)

Jeg skal sende henvisning til gyn.pol. denne uka, hvis det viser seg at vi ikke har blitt gravide på 2. forsøk på Stork. Har ikke møtt på noen problemer med de to fastlegene jeg har vært hos til nå forresten, så det fins nok mange ålreite leger også.

Lurer litt på om vi kan si til gynekolog at vi vi foretrekker henvisning til Haugesund, ser jo hva dere anbefaler ;)
Trollvinter
[Rapportér]
07:22 20.01.2010
Hei, og takk for gratulasjoner !

Oi, da går derer faktisk og venter på om dere er gravide!! Så spennende. De fleste legene er nok flinke tenker jeg også.

Jeg vet jo ikke hvor dere bor, men bor dere i Oslo-området så kan jeg anbefale dere gynekolog Åsle Marit Ullern på Feminaklinikken på bryn. Hun er dyktig og samarbeidet med Haugesund i vårt tilfelle. Hvis dere nå ikke lykkes og dere vurderes for prøverør så anbefaler jeg dere å vurdere å ta fritt sykehusvalg og velge Haugesund. Det er en del jeg kunne sagt om vår prossess og om hvorfor jeg sier dette, og om dere er interessert kan dere sende en personlig mail til meg her inne.

Lykke til videre !! HÅPER DET KLAFFER !!!!
Mamma 2010
[Rapportér]
10:33 21.01.2010
Ja, det er noen spennende dager! Håper virkelig det klaffer nå, så slipper vi enda mer venting. Men den nye loven er flott, et virkelig framskritt for et land som trenger alle barna det kan få :)

Jeg sender deg definitivt en PM hvis det viser seg at det ikke klaffet, tusen takk for tilbudet!
Trollvinter
[Rapportér]
18:26 21.01.2010
Lykke til igjen, og selvfølgelig må vi hjelpe hverandre!
litt oppdatering ;)

I dag ble dommen klar: En spire av to innsatte embryo. det var en fantastisk følelse å kunne se den lille på 11.5 mm i bare uke 7+2. Jippi, vi er så glade og forstår det nok litt bedre nå. Skal på ny UL om to uker

Håper det snart blir dere som skal få oppleve dette!!

:) :) :)
Mamma 2010
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------