Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Kva erfaringar har du med billigbleier?
20:54 16.12.2009
Eg er vanligvis fornøgd med mange av produkta til "billigmerka", så tenkte å gje bleiene til desse merka eit forsøk. No har vi brukt Landlord sine bleier i to døgn, og på dagtid funkar dei fint. Men har hatt tisselekkasje begge nettene, noko vi aldri hadde med Libero (som vi har brukt fram til no). Er det fleire som har liknande erfaringar? Eller har prøvd andre billigbleier? Kjøpte ein pakke First Price òg, som ikkje er åpna ennå. Nokon som veit korleis desse funkar?
Er det fleire billigmerker som fører bleier? Tenker at det er temmelig mykje å spare her, over tid. Det kan då umulig vere berre Libero og Pampers som klarer å lage gode bleier..?
Vi har prøvd first price up&go bleiene, og de fungerer helt ok tetthetsmessig. Men siden gutten vår er tynn, henger de ikke så godt oppe. Det er det samme med Pampers sine up&go forøvrig.
Liker også First Price best. Har prøvd det meste, Landlord er ok men har ikke så god form synes jeg. Euroshopper forårsaket utslett her. Ellers er Coop ok.
(Vi har lagt oss til noen litt upraktiske forbruksvaner - må til Kiwi eller Meny for å kjøpe First Price-bleier, til Rema for å kjøpe rugbrød, og til Ica for å kjøpe tørre vaskeservietter fra Euroshop...)
Når jenta vår brukte Pampers eller Libero, hadde vi stadig lekkasjer og utslett. Prøvde first price sine når hun var 1 år, og har brukt de siden. Aldri lekkasje eller utslett! billige er de også. Nå har hun sluttet med bleie da, men jeg syns de var de beste hvertfall:D
Vi er fornøyde med både Landlord og First price sine bleier, og bruker stort sett disse bleiene på dagtid. På natten har vi også opplevd lekkasje, så da bruker vi Liberos trusebleier. Prøvde FP sine trusebleier, men var ikke fornøyd pga lekkasje.
first price,de er mye bedre sugeevne enn libero..å pampers blir jo søkkefulle medengang!(men de er supertynne da)
first price har nye å bedre trusebleier nå:) den røde pakken:) de er helt ok faktisk,likte ikke de gamle..tykke å mega dårlig passform liksom..
landlord er å bra,de er like som fp men fp har mye bedre sugeevne altså!
Vi brukte Lidl sine i starten, men nå finnes ikke den sorten lenger... Ikke fornøyd med Landlord iallefall..
Nå bruker vi pampers active fit på dagtid og baby dry på natten. Funker bra:-) Synes den er så grei når den er tynn.
Kjøper de store pakkene på Coop. Men kanskje vi skal prøve Euroshopper?
Takk for så mange gode svar!:)
Er vel litt individuelt frå barn til barn forresten, dei har jo litt ulik fasong desse små..;) Mi lille på 3.5 mnd er ganske lang og slank i formen. Kan jo hende Landlord-bleine lek fordi dei er litt for store til henne. Trur dei var frå 6 kilo, og det har ho berre nettopp bikka. First Price-bleiene er frå 7 kg, så dei får vente bittelitt til. Men kjekt at det er mange som liker dei (sjølv om det er lenger til Bunnpris enn til Rema frå der vi bur...;) )
Husker for noen år siden så var det slutt på bleier i butikkene?var det streik eller noe sånn?Det var når han på 7 var baby,så det er noen år siden..
Da fikk de tatt inn bleier fra utlandet tror jeg..var bare noe dritt..men var jo vane med libero..
Noen som husker noe fra det?hvorfor det var sånn,om det var streik eller hva det var?Kanskje det bare er jeg som har drømt,hehe:)
Vi bruker kun Landlord sine bleier, siden det er det merket vi har best erfaring med. Både Pampers, Libero og First price har det vært langt mer lekkasje med.
Jeg kjøpte en pakke First P. pga prisen da snuppa var lita, og har siden sverget til disse. Trodde de skulle være dårlige siden de er billige, men det er jo de beste bleien vi har prøvd! Ikke hatt lekasje eller bleieutslett (som hun fikk av Libero) og så koster de bare halvparten så mye, tross bleieavtale!! Bra kjøp!! :)