Søk i:

Alle forum på BIM

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
nyfødt barn og katter
18:57 10.01.2010
hei!! er et noen her inne som har erfaring om hvordan det er med nyfødte unger og katter med tanke på allergier??? Noen som har katter og unger???
merete81
[Rapportér]
Sv: nyfødt barn og katter
20:53 10.01.2010
I forhold til allergi er dette individuelt. Noen katter skiller ut veldig mye allergener, andre er tilnærmet allergifri. Dette vet man ikke om det er en vanlig "gatemix", men kan antyde mer om det er en rasekatt.

I forhold til katt og baby:
Når du kommer hjem, legg babyen på gulvet. Gjerne på et varmt teppe, la den ha lite klær på seg, slik at de naturlige luktene kommer godt fram. Sitt på kne ved siden av babyen og småprat til både babyen og katten. La katten bruke tid på å nærme seg, lukte og bli kjent. Snakk med katten og fortell at dette er din baby. Dersom du har et nært forhold til katten, vil du nok oppleve at katten ser litt rart på deg, men vil oppfatte situasjonen rask: Altså en mamma. I kattens verden er en mamma noe som får høy respekt, og som man ikke kødder med :-)

Min katt var 12,5 år da første mann var født. Vi hadde regnet med et sjalusidrama, men fulgte oppskriften med nesten naken baby. Gikk fantastisk bra. Katta hadde stor respekt for babyen og nærmet seg varsomt og kontrolert. Dette om babyen lå på gulvet, eller satt i babysitteren.

Lykke til!
Lulleliten
[Rapportér]
21:53 10.01.2010
tusen takk for sva og for tipset, skal prøve å gjøre det når vi kommer hjem med bebisen;-))!! ja det er rasekatter altså to persere...
merete81
[Rapportér]
22:14 10.01.2010
Vår katt har aldri brydd seg særlig om Prompen, helt fra han var nyfødt. Men han var sjalu fordi han ikke fikk oppmerksomhet, men tok det ut på meg og ikke han. Så tja, vet ikke helt om "mammaer" får så mye respekt alltid av katter. Men bra har det gått uansett så regner med det er like uproblematisk neste gang. De var selvsagt aldri alene i et rom heller.

husmus+lille prompen
[Rapportér]
23:40 10.01.2010
Fint at noen tok opp temaet, er greit å lese litt om andres erfaringer da jeg tenker på en nr.3 og vi har fått oss katt nylig.. :)
Loise 2barnsmor ღ
[Rapportér]
08:54 12.01.2010
Uff, gikk ikke så bra da jeg kom hjem med min baby.
Katten ble super sjalu og beit jenta mi i hodet. Ikke hadt, men han likte henne ikke i det hele tatt. Ikke lenge etter så ble han påkjørt. Jeg var såå utrolig glad i den katten. Men da han ble påkjørt, så brydde jeg meg ikke en døyt! Nei, da var morsinstinktet så klart mye sterkere. Nå, snart 2 år etter, kan jeg tenke på katten igjen. Han var vakker!
To tette og ei badehette ;)
[Rapportér]
17:27 12.01.2010
Har aldri hatt noe problem med det, men lar aldri katten og babyen være alene i alle fall. Gjorde ingenting spesielt, katten brydde seg ikke så mye, men ble litt rådvill når babyen skreik å ikke den kunne gjøre noe, da satte katten seg ved siden av babysenga å gråt den også... man må oppføre seg som vanlig, å gi katten så mye oppmerksomhet som den er vant til. Mine katter er rimelig godt oppdratte, og skjønner om vi sier nei.
^..^---
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------