Søk i:

Alle forum på BIM

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Hva spiser og drikker dere dagen(e) før fødselen?
21:35 8.02.2010
Tenkte at det er jo lurt å ha fulle energilagre, men samtidig ikke være dårlig i magen eller for mett. Er jo som å gå 5-mila på ski snart...spiser brødskiver for det meste her...tror det nærmer seg fødsel her nemlig! Og så drikker jeg masse vann. Burde kanskje spise litt frukt og nøtter?
mami78
[Rapportér]
Sv: Hva spiser og drikker dere dagen(e) før fødselen?
22:22 8.02.2010
Ja, jeg trodde nesten det skulle bli fødsel i dag... er nå noe på gang iallefal.
Ringte føden og de sa jeg måtte spise godt, for når de ordentlige riene starter blir man gjerne kvalm og orker ingenting.
I formiddag laget jeg en skikkelig næringsrik smoothie m banan, jordbær, avokado, cottage cheese, linfrøolje, nøtter, mandelmelk og litt appelsinjuice. Spise som grøt m spelt-grynblanding på.
Smaker kjempegodt, og blir mett uten å bli tung og uopplagt.
Men i kveld spiste jeg alt for mye middag, så hadde fødselen startet rett etterpå tror jeg bare jeg hadde ligget strekk ut, hehe...
Er nok best m noe litt lett, men næringsrikt. Og noe som holder blodsukkeret litt stabilt...trur eg....
b77h
[Rapportér]
22:29 8.02.2010
Hvordan går det med deg b77h? :)
Har det tatt seg opp noe?
chicomio
[Rapportér]
22:39 8.02.2010
Ja, det har det faktisk! de siste timene varer det over 1 min og er mye heftigere...og kjennes i større område, og bak i ryggen. Men ca 10 min i mellom. Prøver å puste og ikke spenne kroppen, men har jo ikke øvd noe på forhånd...sikkert dumt.

Skjer det noe mer hos deg?
b77h
[Rapportér]
23:08 8.02.2010
b77h: har det litt likt vi, tror jeg! Har svake veer, 7-8min. mellom og varer i 1 min. Ikke vonde nok ennå, men kanskje blir det sykehus i natt! Spennende:)
mami78
[Rapportér]
23:14 8.02.2010
Å, så spennende!! :D Kanskje det skjer noe i natt da!

Jo, de er her enda. Synes de er blitt litt mer intense her også, men tiden imellom er blitt lengre da.. skal jo gå andre veien!!! føler heller ikke at de er helt regelmessige. er som regel mellom 6-9 min mellom hver, men plutselig kommer det ikke noe på 15 min :/
Håper det kan ta seg opp utover natten :)
chicomio
[Rapportér]
23:17 8.02.2010
uff, her var siste m 7 min mellomrom og varte over 1 min. var så intens at jeg ikke lenger vet helt hvor jeg skal gjøre av mmeg! Og sannsynligvis har det ikke startet ordentlig en gang, hehe...

Tar seg kanskje opp hos deg også da?? Uff, vil ikke på sykehuset for tidlig - men heller ikke for sent! Har dere lang vei?
b77h
[Rapportér]
23:31 8.02.2010
Å så spennende, tipper dere begge snart er i aktiv fødsel! =)

Selv ble jeg hjemme med dritvonde rier i ca 6 timer (måtte stå på alle fire og puste meg gjennom dem), og da jeg kom på sykehuset var åpningen 3 cm...Så det kan godt ta litt tid hvis man er førstegangs, mens for andre går det kjappere! Lykke til uansett dere, tvi tvi:)
Lykkeli&gla-♀08+nyttårsspire♡
[Rapportér]
23:33 8.02.2010
og forresten; riene mine ble aldri regelmessige, varierte med alt fra 4 til 12 min mellom hver.
Lykkeli&gla-♀08+nyttårsspire♡
[Rapportér]
00:18 9.02.2010
Jeg bor bare 10 min. unna sykehuset, men ringer nok snart! Kommer såpass mye blodslim også...kanskje det skjer virkelig i natt!
mami78
[Rapportér]
01:41 9.02.2010
åååå....nå vet jeg snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg... gjør så vondt! og de kommer ofte...og jeg som trodde jeg skulle være så tøff ;-)
dette MÅ være rier! snakket m føden for 1,5 t siden, men de mente jeg burde vente m å komme. Også 10 min ca for oss til sykehuset.
Men nå kommer riene veldig ofte, mel 3-6 min mellomrom og varer 50 sek - 1, 15 min. siste kom etter 4 min og varte 1,2 min...
Det er et ork å skrive her og jeg skjelver og er kvalm...
Føler vel snart vi må komme oss av gårde...men har sendt mannen i seng. syns det er best å være alene - orker ikke han tar på meg eller ser på meg, hehe...
skulle bare ønske jeg visste hvor mye åpning det er.
b77h
[Rapportér]
02:04 9.02.2010
så spennende!! masse lykke til til dere! jeg har 50 dager igjen så lenge til det blir min tur... gleder meg til å lese fødehistoriene deres :)
W29
[Rapportér]
02:14 9.02.2010
ååå, hos deg har det jo virkelig tatt seg opp! ser det er flere her som det kanskje skjer noe med i natt :D Så gøy!!

måtte bare stå opp her også. orker ikke bare å ligge i senga å kjenne på smertene, å ikke få sove.. kjenner jeg blir litt stressa.
vi har ca 1 time til sykehuset, så om det fortsetter sån her, så tenkte jeg å ringe å høre med de når man skal tenke på å ta turen innover..
fortsatt en god stund mellom hver her, 7-10 min, men varigheten er gått opp til mellom 30-50 sekunder.
chicomio
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------