Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Noen som har forslag til en koselig bok som kan være fin å lese nå og å ha med på barsel?
22:31 8.02.2010
Altså ikke skummel, ikke trist, ikke "chick-lit" men en koselig bok til en overhormonell kvinne!
Sv: Noen som har forslag til en koselig bok som kan være fin å lese nå og å ha med på barsel?
22:35 8.02.2010
"Øya" av Victoria Hislop:O) Mulig den kan bli litt rørende i forhold til hormonnivået da;O) Men den er så innmari fin!!! Handler om den greske øya Spinnalonga hvor de spedalske ble sendt, interessant å lese om hvordan de bygde opp sitt lille samfunn der. Anbefales!
Sv: Noen som har forslag til en koselig bok som kan være fin å lese nå og å ha med på barsel?
12:47 9.02.2010
Hormonelle damer kan ikke lese den Siri Hustvedt boka... :) Jeg leste den nettopp ferdig og gråt altså så hardt og så mye under deler av den at det ikke ligner noe :)
Av mer bra romaner (som ikke er chick lit) kan jeg anbefale Zadie Smith "Om skjønnhet", Anna Gavalda "Saman er en mindre aleine", Niffenegger sin "Den tidsreisendes hustru"; er litt trist men mest fin.
23:38 8.02.2010
Å, jeg hadde store planer om å få lest både blader og bøker mens jeg lå på barsel sist, men ble det noe av det mon tro? Neeeida... Var ganske så sliten etter fødsel, så når jeg ikke måtte amme, gå på info-møter eller få besøk av familie og venner, så ble tiden brukt på å hvile, forsøke å sove litt, ja rett og slett gjøre minst mulig=)
01:44 9.02.2010
Lese på barsel??? Hehe. Jeg hadde med et KK som jeg ikke orka å bla i engang;-) Tror gutten min var vel året gammel, før jeg begynte å lese igjen. Ammetåka gjorde meg ukonsentrert tydeligvis;-)
05:41 9.02.2010
"Spis, elsk, lev" av Elizabeth Gilbert! Den har jeg nettopp lest ferding, og den var meeget passende til hormonelle meg :) Jeg var ute etter bøker med samme kriterier som deg, og denne var midt i blinken!
Ellers må jeg si at med min førstefødte hadde jeg ikke sjangs til å få lest noe på barsel, men med nr to leste jeg faktisk masse (holdt på med siste boka i triologien til Stieg Larsson på den tiden). Så jeg kommer garantert til å ha med meg lesestoff denne gangen også! Kommer jo mye an på barnet, formen, om det er besøksrestriksjoner ennå osv, men utrolig deilig å kose seg med en bok mens lille nurket sover ved siden av. Lykke til med fødsel og barseltiden, hvordan den enn måtte arte seg!
09:06 9.02.2010
Se og Hør.....? Jeg sluker bøker til vanlig og hadde med meg både bøker, aviser og blader på barsel, men klarte ikke konsentrere meg lenge nok til å lese mer enn en setning eller to. Eneste som ble bladd i var Se og Hør-bladet svigermor la igjen, hehe;-)
Når det er sagt er Øya søt (selv om jeg gråt så jeg hulket etter en tredjedel, hormonell og gravid som jeg er), Damenes Detektiv Byrå No 1 er sjarmerende og lettlest om en Precious som starter Botswanas første detektivbyrå og heldigvis ikke trist i det hele tatt. (Er blitt en TV-serie som er ute på DVD nå).
09:07 9.02.2010
Vindenes Skygge og The Thirteenth Tale er også bra, selv om jeg gråt litt vell mye av VS. Thirteenth Tale skal gå bedre. Spennende fortelling der man nøster opp i livet til en gammel dame, som er oppvokst som tvilling.
09:03 9.02.2010
jeg skal lese "polarnetter" serien til ellinor rafaelsen på barsel og i permisjonstiden, en enkel serie som man kan drømme seg bort litt i. gleder meg. bøkene er ikke dyre heller
10:13 9.02.2010
Det er ikke sikkert jeg får lest så mye på barsel, men det er litt for å ha de nærmeste dagene også... Også får jeg jo nesten ikke besøk-kanskje fødselen drøyer ut... kjekt å ha noe i bakhånd i alle fall!
Tusen takk for mange fine forslag, om ikke annet har jeg en fin liste til senere! Siden det er så mange som anbefaler øya skal jeg i alle fall lese den, men kanskje litt senere :D Tar en tur på biblioteket og ser på forslagene :D
11:41 9.02.2010
Jeg anbefaler ikke Øya, bare så det er sagt. Syns det var en fryktelig kjedelig bok, og kom meg ikke gjennom den. Men de fleste damer liker den visst, så... :o)
11:48 9.02.2010
Jeg satser heller på trillevogn-kiosk-dama som kom innom etter fødsel. Se&Hør og sjokolade rett på rommet var midt i blinken for meg. Ville bare hvile og sove, hehe.
12:54 9.02.2010
Forresten om du liker krim kan jeg også anbefale den nyeste av Jo Nesbø, "panserhjerte".Sinnsykt bra bok, klarte ikke legge den fra meg!! Men den er ganske grusom da...