Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
glemt å bestille ultralyd
16:46 12.03.2010
Etter å ha snakka med mange rundt meg, begynte jeg å lure på hvorfor de hadde fått UL-tid og ikke jeg. Etter en samtale til legen viste det seg at de hadde glemt å bestille time og nå har de ikke ledig før i mai..... Jeg er nå 15+0 så da kan dere jo gjøre mattestykket selv.... Hva skal jeg gjøre????
De har ringt rundt til en del private, men de har ikke tid. Nå er neste håp sykehuset. Har ikke hørt noe mer, men skal til jordmor på torsdag så da håper jeg ho kan gi noen svar. Blir stressa av sånt jeg.....
Kanskje du kan ringe og si at du kan komme på kort varsel dersom noen avbestiller eller er syke? Dette er jo legens feil..du har jo rett på en ul i mellom uke 17 og 19...
Septemberbaby, hvor er det du bor?
Har vært hos legen en gang selv, for noen uker siden, og da nevnte hun ikke noe om ul eller noe, så ble litt stressa her nå.. :)
Er jo vanlig å få brev fra sykehuset i god tid før ul time da..
Jeg var i uke 16 når jeg fremdeles ikke hadde fått noen UL time. Legen min er så himla treig, og det var han sist også. Så denne gangen ringte jeg til sykehuset selv. De hadde ikke fått noen henvisning fra legen min, men de gav meg en time, også måtte jeg ha med henvisningen fra legen selv. Jeg var på UL når jeg var 19+0 så det var i siste liten....
Tror ikke det er noe krav at du skal få UL innen uke 20, har hørt om andre som har tatt det i uke 20-21.
Men utrolig bra du fikk UL tilslutt, det er jo ikke sååå sent tross alt, men det er jo helt latterlig av legen din!!!
Du bør kjefte litt på han/henne.... :)
Fikk ny tid i dag for når jeg ringte inn på sykehuset og sa hvor langt på vei jeg var så fant de en ny tid. Rart at de ikke hadde regna seg fram til det fra før, men nå er jeg veldig fornøyd :) Det nytter nok ikke å kjefte på legen for det var turnuslege og ho har slutta.