Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Bedøvelse og smertestillende..
11:27 29.07.2010
Det ser ut til at jeg må ta meg en tur til tannlegen, og det ser ut til at jeg må trekke ei tann.. (skrekk og gru!)
Tenker det kanskje er bedre å få det gjort nå enn før ungen kommer?
Er i uke 36 nå...
Noen som vet hvordan det er med bedøvelse og smertestillende i forbindelse med dette når jeg er gravid?
(følte ikke tannlegen kunne SÅ mye om dette...)
Jeg og fikk beskjed om å komme tilbake etter fødsel for å reparere noen småhull. De vil sjeldent gjøre noe på gravide med mindre det er absolutt nødvendig der og da.
jeg har også vært hos tannlegen under graviditeten, borret et hull og fikk bedøvelse:) de bruker en annen type bedøvelse når en er gravid, den er ikke skadelig for deg eller fosteret. gikk kjempefint med meg :) men jeg fikk beskjed om å komme tilbake etter jeg var ferdig med graviditeten for å ta røngten(eller hvordan det nå skrives:P) for det gjør de ikke mens en er gravid:)
Jeg var hos tannlegen dagen før jeg fant ut at jeg var gravid, og var da over to måneder på vei! Men fikk vite i ettertid at den bedøvelsen som brukes nå ikke er som før, så det var ingen fare. Babyen er dessuten mer motstandsdyktig mot påvirkning utenfra når du er så langt på vei, og jeg vil tro det er bedre at du får det unna enn å starte en mulig stressende og kaotisk barselstid med tannpine i tillegg! :-)
Jeg hadde skikkelig tannverk og ringte legevakta midt på natte og spurte hvor mange parazet jeg kunne ta. Tok det som var annbefalt på pakka men det hjalp ikke ! Dro til tannlegen dagen etter og borret det store hullet som jeg skal rotfylle når babyen har kommet. Men jeg fikk masse bedøvelse :) Hun sjekket først hva slags bedøvelse jeg kunne ta såklart :) Men jeg råder deg til å dra til tannlegen. Svangerskapet ble såååå mye bedre når jeg slapp å ha vondt i tanna! :)