GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dette forumet er for deg som vil fortelle om gode erfaringer rundt hjemmefødsel. Vil du diskutere om emnet besøker du Hjemmefødsel -diskusjon

Hjemmefødsel -gode erfaringer

Kan man føde hjemme som førstegangsfødende?
07:50 26.05.2006
Jo mer jeg leser om hjemmefødsler, dess mer lyst får jeg til å føde hjemme... Men ettersom jeg har forstått får man ikke føde hjemme som førstegangsfødende? Gjelder dette selv om svangerskapet har forløpt uten problemer, og at hodet er festa og alle tegn tyder på en problemfri fødsel? Er ikke aktuelt på noen mnd ennå, men vil gjerne vite om noen som førstegangsfødende har hatt planlagt hjemmefødsel, eller om alle leger er like negativt innstilt til det...
førstebaby03.09
Sv: Kan man føde hjemme som førstegangsfødende?
09:15 26.05.2006
Jeg hadde planlagt hjemmefødsel for 12 år siden med første barnet. Det var fullt mulig da og det med hjemmefødsler har blitt mer "friere" siden den gang.

Kriteriene er at svangerskap forløper normalt, at man ikke er storrøyker, at hodet har festet seg ol.

Du har ikke anledning til særlig større smertestillende enn noe lystgass. Fødestol oa. kan jordmor ta med.

Om interesse så ta kontakt med sykehuset og forhør deg om hvilke jordmødre som tar på seg hjemmefødsler.

Lykke til.
Anonym
Sv: Kan man føde hjemme som førstegangsfødende?
15:29 26.05.2006
Hei, det er fullt mulig å føde hjemme som førstegangsfødende! Jeg er ikke helt sikker på om alle hjemmefødselsjordmødre vil si ja til det, men de som har en del erfaring gjør i alle fall det. Jeg er ikke førstegangsfødende selv men fordi jeg endte opp med hastekeisersnitt halvveis i min første fødsel blir jeg regnet som førstegangsfødende når det gjelder utdrivningsfasen. Jeg planlegger også hjemmefødsel fordi jeg hadde dårlige erfaringer på sykehuset sist gang og mener det er større sjanse for at fødselen vil gå bra denne gangen når jeg er hjemme og kan slippe alt maset på sykehuset (jeg ble satt i gang sist gang som førte til komplikasjoner under fødselen).
Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en organisasjon som heter Fødsel i Fokus (http://www.fodsel-i-fokus.org/), de kan sende deg en komplett liste over jordmødre som driver med hjemmefødsler og som du kan ta direkte kontakt med.
Lykke til!
nics
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------