Kjøpeguiden 1. trimester
Her kan dere diskutere hva som er nødvendig og bra å bringe inn i huset når man er i første trimester. Hvilke produkter er de beste eller billigste, foreksempel vitaminer?
Vi har laget en oversikt over noen av tingene, og er det noe dere syns mangler, så send gjerne en mail til oss på tips@barnimagen.com
Hei på dere!
Jeg har begitt meg ut på den junglen av barnevogner som finnes på markedet for å finne ut hvilken jeg skal kjøpe.
Disse tingene mener jeg er viktig for meg (har ikke barn fra før):
- At vogna er lett
- At vogna er lett å slå sammen og ikke tar for stor plass
- At jeg slipper å bytte vogn etter første året.
Har kikket litt på Quinny Buzz.
Hvilken erfaringer har dere, noen som er kjent med denne vogna? Eller bør jeg vurdere andre vogner. Kom gjerne med forslag!!
løven78
Sv: Hvilken vogn skal jeg kjøpe?
19:24 10.07.2006
Simo kombi...
Kjempefine vogner, enkle å få ut og inn av bilen...
Se på www.simo.no
mamma mia-79
16:01 15.07.2006
hei!
viss du skulle kjøpe simo vogn så anbefale jeg deg til å kjøpe en brukt simo 2003modell, har denne selv å er veldig fornøyd med den.. simo vognene er mye mindre nå til dags å forstår ikke hvordan ungene skal få plass når di blir 1-2år..
Anonym
15:08 25.07.2006
Vi har kjøpt teutonia spirit s3. Det skal være en vogn du kan bruke hele perioden barnet har bruk for vogn, Det skal jo egentlig alle kunne, men mange av modellene er store og tunge og derfor lite praktiske som sportsvogn.
Men...veldig mye smak og behag som avgjør tror jeg :-)
birma
20:25 12.02.2007
Teutonia mistral er en god vogn, tar liten plass i bil, vendbar og lett.
Vi har sett på Emmaljunga Duo vogn. Den syns vi var kjempe fin. Det vi syns var veldig flott med den er at bagen har vuggefunksjon, myggnetting i kalesje, barnet ligger på isopor og ikke tre.. Det blir varmere for den + at de hadde en slags luftefunksjon i bagen.. Bra om sommeren. Du kan sette bilsete på vognunderstellet om du kjøper Emmaljunga bilsete. Bagen var bedre å bære enn Simo sin, men like stor inni.. Vi ble veldig imponert. Har bare hørt negative ting om Brio, Quinny har jeg hørt har liten bag, og på vinteren trenger man større plass. Men det er jo like mange meninger som det er barn!!!
Anonym
17:13 7.03.2007
Jeg tror Quinny Buzz har litt liten sportsvogndel. Bag-delen er den samme for alle quinny og den er medium stor. Hvis du skal ha voksipose kan den bli litt liten, men med dunpose eller lammeskinspose er den fin.
Her er en side med oversikt over flere lignende vogner:
http://www.danielsbok.com/sportsvogn.php
Anonym
09:49 8.03.2007
quinny buzz er hvertfall ikke noe for en liten baby,det skal være sikkert.-)vi hadde denne til søænnen vår da han var litt over året..da funka den fint til trilleturer på asfalt og i syden...men han sov ikke så godt i den siden han ikke får skifta stilling i vogna..når du legger den ned,er det jo bare den stoldelen som vippes bakover,.så liggecomforten er d så som så med...valgte å selge denne vogna høsten etter..vanskelig å trille når ungen begynner å bli tung,for styret er i så lett materiale..skal du ha quinny hadde jeg nok heller kikka på enten speedi eller freestyle comfort,der liggestillingen går helt ned:-)
Hei!
Jeg har to barn. Og er strålende fornøyd med en vogn som heter TRAXX, de har den på happyland babyshop på Svinesund(Sverige), og på Ludo butikken på Grønland i Oslo. Ludo sender også varene mener jeg å huske.
Dette er en vogn med tre hjul- må ikke finne på å kjøpe noe annet!! Har oxo hatt en Brio combi sport m 4 hjul-tragisk.
Dette er en lett vogn å trille, bære og tar liten plass. Billig er den også. Du kan kjøpe understell fra Traxx og kombinere med maxicosi, bag fra traxx eller bag fra quinni. (Denne kan du forresten kjøpe fra meg også hvis du er intr, maxi cosi også). understellet koster ca 2500, og dette er da en fullverdig sportsvogn. Adaptere koster ca 200 og de passer til quinni bagen som koster ca 1600kr. Så her får du en kjempevogn som du kan bruke til barnet slutter med vogn(ca 4år) til rundt 4000-4500, avhengig om du kjøper den i norge eller sverige.
Mvh
Mona
Den tar liten plass og er lett kun 9 kg!!!
Stor bag og GOD å trille.
Den har også egen transportbag som er genial nå som norwegian ikke erstatter vogner. Bagen er som en koffert som beskytter vogna og den har også plass til dyne og litt småting.
Har hatt den i over 1 år nå er utrolig fornøyd. En fantastisk vogn som fyller kriteriene dine.
Anonym
17:53 18.06.2007
simo duo, lettere og større enn simo kombi. Simo duo er den største vognen på markedet, som både er dypvogn og sportsvogndel... Den veier kun16-17 kg og er stor i bagvogndelen.
Anonym
10:15 3.07.2007
Emmaljiunga Duo Edge er vogna som ligger mmitt hjerte nærmest, den er romslig, ikke for tung, kan brukes til ungen er ferdig med vognbruk, praktisk etc. Har prøvd meg litt fram i vogn jungelen med fire smårollinger bak meg, og Emmaljunga er altså den JEG er mest fornøyd med
Det er ingen tvil om at Bugaboo er en av de beste vognene på markedet. Den veier kun 9 kilo, blir liten når man pakker den sammen, har et kult og trendy design, kommer med transportbag og kan brukes til barnet er rundt 4 år. Babybagen er også veldig stor, mye større enn andre vogner på markedet. Dessuten er det mange farger og velge mellom!
Anonym
21:14 15.07.2007
EasyWalker Sky . Ingen over , ingen ved siden .
Kjøp den på Happyland på Svinesund . Da sparer du mye , og de har super service :)
Anonym
21:12 21.07.2007
vi har bestemt oss for en quinny freestyle. Bagen er liten, men det er ikke lenge babyen har behov for den uansett. Den er veldig enkel å manøvrere i byens trange butikker, i tillegg kan fram hjulet låses og det er brems på styret (!), dette er spesielt viktig når man er en ivrig turgåer og skal ned lange bratte bakker..
jeg kjøpte brukt duo vogn sist, og det skal jeg ikke nå. Nå vil jeg ha kombi vogn, mye enklere, da slipper du den dumme vogndelen som er vond å feste, for da har du løs bag i en sportsvogn. Mye enklere når det er lettere å la ungen ligge i bag fremfor sete de første mnd.. men det er min mening da
Anonym
14:13 22.07.2007
jo, oxo i tillegg kan vogna brukes til barnet vokser fra vogn
Anonym
14:51 9.10.2007
Jeg skal ha emmaljunga edge kombi.
Helt utrolig fin:)
Hadde simo med min forrige, men den er både rustet og slitt..
Har gitt dårlig inntrykk på meg..
Jeg har nettopp kjøpt vogn selv etter å ha sjekket mye både på nett og i butikk.
Min personlige mening på vogn som passer deg etter dine oppgitte kriterier er:
EasyWalker
TFK (joggster 3 eller twist)
Teutonia
Disse er alle lett sammenleggbare, lette 9-14 kg, har ok stor bag (TFK har den største på markedet).
Feks som TFK har du til babyen blir 4 år, bare bytter ut hardbagen med sportsdelen -den er kjempefleksibel og praktisk. (se www.babyjungle.nl der får du kjøpt den for halve prisen) Du kan kjøpe med fast forhjul eller svingbart, alt etter behov (by, tur i skog og mark etc)
Quinny er kjempesøt vogn med stilig design, men stryker i alt av sikkerhet på de fleste tester. Mange jeg snakker med er kjempefornøyde med sin Quinny, men kan også bekrefte at den har tippet med barnet i, noe den har lett for. Den er ikke spesielt stabil og sikker desverre. Men absolutt en trend vogn.
Emmaljunga er en kjempepoppis vogn, men helt annerledes enn de ovenfor - det er jo en 4 hjuling og er nærmere 20 kg. Men kvalitetsvogn absolutt - men tung og mindre fleksibel.
Lykke til med valget - det jeg anbefaler er at du går i butikken og prøver og ser deg godt om - jeg skiftet mening flere ganger :)
Uten tvil simo kombi. Her brukt den til mine tre og kommer selvfølgelig til å bruke det til nestemann også. Romslig, god, funksjonell, pen, bra kvalitet som holder i mange år. kombivogna har en bærebag som er enkel å bære med seg og som fungerer som ekstraseng når dere skal bort en kveld. Jeg bare elsker vogna. Reis litt rundt og prøv di forskjellige merkene. Lykke til.
Gå på barnevognguiden.no! Der er det og lagt inn folks meninger om de forskjellige vognene. Men det beste er faktisk å gå selv rundt i butikkene å se og prøve:)
Helt genial vogn!
Lett å trille, vendbart styre, kun 9 kg, stor bag....ja nesten helt perfekt!
Eneste jeg ikke liker så godt er at den er ganske lav (men er jo regulerbart styre, så det er forsåvidt ikke noe problem).
..dessuten ser den veldig spesiell ut. Jeg digger utseendet på den, men mange synes ikke den er noe særlig fin :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem