Hei!
Jeg og min mann fikk en nydelig datter i 2004,fødte i Volda,men pga kompl. etter fødselen ble vi fløyet til ålesund.
Der ble jenta vår tatt utrolig GODT vare på av personalet ved neonatal avd-all ros til dem,flotte mennesker!
Men de som jobber på barsel avd. burde VIRKELIG SKAMME SEG!!
Jeg angrer bittert i ettertid på at jeg ikke gikk videre med saken vår!
I Volda hadde jeg mistet 1.8 liter blod under fødselen og vært i narkose for å hente ut morkaken-en tøff fødsel,men takket være eneståendes mennesker der(-O.Rekkedal-TAKK!)gikk denne oppleveslen kjempefint:)
Da jeg ble innsk. på barselavd i ålesund ble jeg plassert på enerom og totalt overlatt til meg selv,
en eneste gang kom en barselpleier inn -en ung jente som bare sa "åh,det var ikke de` e` lette etter..."
Jeg hadde lav blodprosent pga blodtapet under fødselen,men ingen av dem tok så mye som en prøve av meg eller spurte hvordan jeg hadde det.
Da min mann og mine foreldre ble rasende på personalet for denne situasjonen,kom det en småfrekk pleier inn og spurte om det var noe jeg trengte(!!!)
Pleierene ved barselavd. sa rett ut at jeg var ikke deres pasient siden jeg hadde født i Volda,og siden piken vår låg på neonatalavd,derfor burde jeg overflyttes tilbake til volda....
Hørt på slikt tøv?
Jeg kommer ikke til å anbefale noen å føde eller tilbringe barseltiden sin på åse sykehus!
Frekkere og mindre behjelpelig personale har jeg aldri opplevd-
la det være sagt at jeg selv er utdannet hjelpepleier og er litt inne i hva som foregår i "helse-norge"
Jeg står for det jeg har sagt her,og jeg sier det gjerne igjen:
BARSELAVD. VED ÅLESUND SYKEHUS-EN STOR SKAM!!!!!
HELEN |