GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Finnes det noe som hjelper mot sosial angst? (ikke medisiner)
11:55 5.09.2006
Noen som har råd?
har hørt akupunktur hjelper, men er det andre ting?
Kan ikke fungere normalt i det daglige liv når man har det slik....det er helt forferdelig...

*nå skal vi ta en presentasjonsrunde hvor alle forteller litt om seg selv*
*kjenner jeg blir dårlig, og plutselig så må jeg bare gå ut*

noen som kjenner seg igjen?`

(trenger ingen unødvendige ukoselige kommentarer på dette, takk)

Anonym
Sv: Finnes det noe som hjelper mot sosial angst? (ikke medisiner)
18:04 8.09.2006
Vet hva du mener, der ER helt grusomt, jeg hadde en periode der jeg hadde angst for å gå i store forsammlinger, i butikker osv, og det værste av alt å få uønska oppmerksomhet!!

Mitt beste råd til deg som har hjelpt meg enormt er å møte de "farene" du er redd for, jeg tvinga meg i butikker gang på gang på gang og har fått en helt ny hverdag, jeg måtte bare lære at det ikke var farlig! Jeg vet også at det finnes kurs for slikt, en kan lære seg å måtte snakke i forsammlinger, få bedre selvtilitt osv. Jeg har også gått til en personlighets terapaut som har "psyka meg opp" og fått meg til å innse at det er hjernen som spiller meg et puss. Dette er fine måter å unngå medisiner på!! Lykke til!!
Anonym
10:14 12.09.2006
takk :) livet mitt blir styrt av dette, det er så mye jeg vil gjøre, men som jeg ikke får gjort... fordi jeg er så jævli redd.....
Anonym
00:36 23.10.2006
TANKEFELTTERAPI!!! Jeg sverger! Det har hjulpet meg sinnsykt bra! Virket litt rart første gangen jeg var der, men så ble det helt supert:) Har nesten sluttet helt på medisiner og alt pga den behandlingen:)
Anonym
12:36 22.01.2007
Dr Bach's (uttales bærts, av en eller annen merkelig grunn) Rescue remedy er veldig fin. Dette er blomstermedisin og det verste som kan skje er at du ikke merker noen forskjell. Det finnes også en variant spesielt for humørsvingninger under graviditet, kalt Scleranthus. Du får de på helsekostforretninger. Jeg har hatt god effekt av disse midlene, og jeg har lurt rescue remedy i hysteriske venninner som har roet seg etter inntaket, så jeg tror ikke det er placeboeffekt når det fungerer på folk som ikke vet at de får det i seg engang.

Du kan lese mer om dr Bach på: http://www.althelse.com/?artid=1175
Ditzy
12:43 22.01.2007
Foreslår forøvrig at du søker hjelp for dette. En terapeut kan hjelpe deg å finne ut av hvorfor du reagerer på denne måten, slik at du kan lære deg et nytt reaksjonsmønster. Lykke til!
Ditzy
14:30 1.02.2007
hei, jeg har slitt med sosial angst i flere år. begynte å gå til akupunktur. ikke det at jeg trodde det ville hjelpe. men bestemor pushet på. så jeg gikk jeg. og jeg har det så bra nå. føles som om jeg har kommet ut av fengsel.
bobobaby
12:13 4.05.2007
Kjære deg!

Jeg hadde sosial angst i en årrekke - helt fra jeg var liten. Kombinert med jevnlige depresjoner ble det litt i meste laget, kan man trygt si... :o) Min redning ble x antall timer hos terapeut/psykolog og gruppeterapi. I tillegg til egen vilje til å oppsøke/kaste meg ut i ting som ellers ville ha gjort meg skrekkslagen. Klart jeg var redd! Og er det fortsatt! Men det går bedre og bedre. Man må starte med de små tingene. Som å gå ut med søpla. Møte blikket til folk. Takke ja til en invitasjon - for deretter å møte opp i stedet for å avlyse. Jeg premierte meg selv underveis; "Hvis jeg går bursdagen til Lise, kan jeg få kjøpe meg den genseren jeg ønsker meg!" Veien er lang og tung, men du får utrolig mye igjen for å gå den veien! Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------