GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Politiskdebatt!

Si din mening om kontantstøtten, foreldrepermisjon, barnehageplasser eller andre temaer innen familiepolitikken.
til vårt forsvar...
14:41 9.09.2006
det virker som om det er en del folk her som ser litt ned på oss såkalte unge gravide.....

jeg er 22 og føler meg mer enn gammel nok til å ta vare på et barn..

man er mest fruktbar når man er mellom 20- 25...

jeg synes ikke det er forsvarlig å få barn når man er langt over 30.. da begynner det å bli stor fare for at ikke barnet blir normalt og det er større fare for kromosom feil(feks downsyndrom)

vi unge har spreke friske kropper som kan produsere friske barn. synes heller ikke det er positivt for et barn å ha altfor gamle foreldre.. man har lettere for å ha kontakt og også å forstå sine egne barn når det ikke er 35 års aldersforskjell..

det er jo ogsåjkoselig for et barn å ha besteforeldre hvis dette er mulig.. tenk så lenge man kan være bestemor om barnet kommer når du er 45-60. det er koselig både for barnet og bestemoren.. på den måten knytter man sterkere famile bånd. barnet føler seg tryggere med familien rundt seg.

men synes at man skal bli ferdig med grunnskole, vgs og ha fått seg en jobb og fast bosted. og ikke minst en kjæreste man elsker og stoler på.

mvh hilsen meg
cecilie.l
Anonym
Sv: til vårt forsvar...
14:17 10.09.2006
Tror det finnes både fordeler og ulemper uansett alder ved fødsel. Vi burde derfor alle glede oss over det lille mirakelet uansett om vi er 20 eller 40 :-)

Cinta07
09:01 3.01.2007
Det er jeg helt enig i! :-)
Hoppetussa
22:49 19.02.2007
Og du ser ned på litt eldere gravide. Er det noe bedre syns du?

Anonym
08:01 28.08.2007
Er nok fordeler og ulemper med å være ung og over 35 når man får barn.
Men at man har lettere for å få barn med kromosomfeil jo eldre man blir er faktisk ikke bare riktig. Har selv født et barn med kromosomfeil, når jeg var 17 år. Å i den forbindelse har jeg fått en god del info. Å de sier at det faktisk er en ganske stor sjangs for at veldig unge mødre også får dette. Fordi de ikke er helt 100% ferdig utviklet selv.

Når det kommer til besteforeldre er jeg enig med deg. Selv har jeg ikke så veldig gamle foreldre, men de fungerer ikke så godt alikevel, mora mi fikk slag når hu var 47år, så hu er det ikke mye fart i. Å pappa er liksom ferdig med barn. Ikke mye støtte å få der i gården nei. Men som mora mi sa når jeg ble gravid første gang, det er dine unger, jeg har hatt min del.... Mange som får barn (både seint og tidlig) som forventer at besteforeldre skal stille opp.
Blir litt feil det å...
*Vetlis*
14:31 2.03.2008
det som er litt dumt er at mange eldre gjerne ser lett ned på de som er unge, men de som er unge ofte føler seg for "små" til å "ta igjen" på en måte.

førstegangs*mamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------