Si din mening om kontantstøtten, foreldrepermisjon, barnehageplasser eller andre temaer innen familiepolitikken.
hva med oss da??
14:49 9.09.2006
vi kvinner som bor sammen med barnefaren.. det finnes ingen støtte ordninger for oss så vidt jeg vet om...
jeg har en kontrakt med jobben min som går ut 3 mnd før terminen min.. det vil si at jeg er arbeids ledig da barnet kommer. men fordi jeg ikke er enslig så har jeg visst ikke krav på noe? skal samboeren min betale alt med sin lønn da?
så jeg spør igjen..
hva med oss?
Anonym
Sv: hva med oss da??
14:06 10.09.2006
Orker du å ta på deg utdanning? Det finnes gode støtteordninger for gravide studenter.
Du sier at du har en kontrakt med arbeidsgiver som går ut 3 måneder før termin. Tror det er slik at hvis du har vært i jobb 6 av de siste 10 månedene før du begynner din stønadsperiode for å ha krav på svangerskapspenger. Faller du innenfor denne ordningen?
Lykke til :-)
Cinta07
11:59 17.09.2006
det vet jeg ikke.. trygdekontoret svarer ikke på spørsmål om sånt.. de vil vel at barnet skal dø fordi moren er så nervøs eller no...
cecilie.l
19:44 18.09.2006
Du har krav på dagpenger, selv om du har sambo da. Og dagpengene vil være med som grunnlag for fødselspenger :) Så dersom du har jobbet/mottatt dagpenger eller sykepenger i minst 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon så får du fødselspenger. Dersom du ikke har rukket å jobbe/motta dagpenger lenge nok så har du krav på engangsstønad på 33 tusen eller noe sånt helt uavhengig av om du bor med barnefaren eller ikke. Ikke stress, det ordner seg nok.
tingelingen
17:29 25.09.2006
Du har opparbeidet ordinære trygderettigheter. Og rett til arbeidsledighetstrygd. Dette får du svar på ved å henvende deg til trygdekontoret, du får helt sikkert slippe til hos en saksbehandler. Det sitter faktisk en person med din sak på trygdekontoret. Dette er oppegående folk som kan og vil svare på spørsmål. Selvsagt lønner det seg å orientere seg i hvilke rettigheter du har. Dette kan du finne ut om du går inn på trygdeetaten sine sider.
Du må ikke bare regne med at alt er urettferdig, vi som er i arbeid har mye bedre ordninger enn stakkars alenemødre.
Nyheter er også det at menn på egenhånd kan opparbeide rett til fødselspenger. Min bror gjorde det, fordi han hadde mye bedre trygderettigheter enn mora til ungen. Dei fikk på den måten ut maksimalt av trygdekontoret, og han fikk muligheten til å være hjemme. Mora studerte ferdig det året. Kjempe ordning.
dansejene i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem