Har du vært på kurs?
Her kan dere diskutere om kurs dere har vært på eller har lyst til å gå på. PS. Er du annonsør? Det er ikke mulig å legge inn reklame her, men kontakt oss om du vil annonsere.
Aktiv Fødsel
09:30 10.10.2006
Har meldt oss på et kurs som heter aktiv fødsel. Hun som holder det kan Lamaze-metoden(uten at jeg vet så veldig mye om hva det går ut på...)
Noen som har erfaringer med slike kurs?
Veldig fint hvis noen vil diskutere eller utveksle erfaringer om svangerskapskurs generelt.
Annelito
Sv: Aktiv Fødsel
23:59 10.05.2007
Jeg var på et slikt kurs før første fødsel og var kjempe fornøyd. Fikk veldig utbytte av det under fødselen. Hun som har det kurset jeg gikk på var meget flink, og både min mann og jeg var godt forberedet.
Jeg tok samme kurs før jeg skulle føde. Kjempefornøyd!! Jeg er overbevist om at pusteteknikkene man lærer har noe for seg, i tillegg var det mange nyttige, praktiske tips rundt fødesituasjonen.
Da jeg skulle føde var det tre faktorer som tilsa at det skulle bli en tøff runde: Førstegangsfødende, setefødsel og igansatt. Men det gikk veldig kjapt og greit, over på fire timer, ikke verken tid til eller behov for epidural. Jeg opplevde fødselen som lett, og følte at puste-trixene hjalp meg å få maksimalt ut av riene.