GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Politiskdebatt!

Si din mening om kontantstøtten, foreldrepermisjon, barnehageplasser eller andre temaer innen familiepolitikken.
Nedleggelse av fødeavdelinger
10:33 20.10.2006
Jeg klarer ikke å holde meg i skinnet. Nå er det blitt lagt ned - og skal legges ned - fødeavdelinger ved flere av lokalsykehusene i landet vårt.

Hos oss betyr det at vi får en fødestue som kun skal ta i mot "normale" fødende. Jeg kommer ikke inn under den kategorien, både fordi jeg er over 38 år, og fordi jeg skal ha et IVF-barn.

Følgetjenesten (sykebil med jordmor) som sykehuset tilbød i starten er overtatt av kommunen - det ble for dyrt å kjøpe tjenestene av sykehuset. I praksis betyr det at jeg må ringe legevakta, og troppe opp der for å bli undersøkt. En hvilken som helst lege - kanskje en turnuslege - skal sjekke hvor langt fødselen er kommet, og skal avgjøre om jeg får ambulanse med jordmor, eller om vi må kjøre selv til nærmeste sykehus som har fødeavdeling. Samtidig så sitter jordmødrene like ved (inne på sykehuset) og har bedre kvalifikasjoner til å bedømme slikt, men får ikke lov å gjøre det.

Veien til de sykehusene som er i nærheten er rasfarlige, svingete og smale. Der skal vi kjøre med nervøs far og mor i rier... Snakket vi om 2006? Trygghet? Framskritt? De bygget sykehuset med fødeavdeling på 50-tallet, nå er vi jaggu satt tilbake til 40-tallet! Også sier de at nedleggingen er gjort "for å forbedre kvaliteten". Pføy! Sylvia Brustad, kom hit og få dit neste barn!! Pføy!!!
Ingerpia
Sv: Nedleggelse av fødeavdelinger
23:21 20.10.2006
Her truer de volda sykehus.Hvilket sykehus truer de hos deg....Helt enig med deg.Hipp hurra for rike norge :0(

Jeg og eldstemann hadde dødd på fødestue så dette er en kampsak for meg!
idefix
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------